Avatar billede schoen Nybegynder
14. november 2010 - 15:02 Der er 1 kommentar

1 Pc 2 forskellige netværk?

Hej

mit spørgsmål går på:
jeg har en pc med et netkort og et usb wifi netkort

jeg vil gerne have det trådløse til at connecte med en router,
til brug for mail og web.

samt det "almindelige" til at connecte med en bestemt IP til et andet netværk, er det muligt?

når jeg prøver er det kun det ene jeg kan få til at virke ad gangen, det "almindelige" overruler det trådløse, og min web/mail forbindelse ryger sig en tur.

jeg bruger windows Xp pro. ver. 2002 sp. 3, IE 8 og outlook 2000 sr.1

mvh
Peter
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
15. november 2010 - 10:30 #1
Hvis du har sat en IP statisk, på det kabelede net, så undlad at taste en default gateway, for så har PC'en kun en og derfor vælger den, den der kommer fra det trådløse. Alternativt, skal du sætte en interface metric, som er lavere end dit kabelede net. f.eks. 5, da windows vælger 10 for 200+ Mbit/s.

/Klaus