Avatar billede finnold Novice
13. november 2010 - 13:35 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Frontpage extension

Jeg administrerer en lille hjemmeside for en forening. Et afsnit på denne hjemmeside er beregnet til, at medlemmerne ved hjælp af et brugernavn og en kode kan skaffe sig adgang til forskellige oplysninger. Det har hidtil fungeret efter hensigten, og alle "gamle" brugeres adgang fungerer. Men nu kan jeg pludselig ikke  tilføje nye brugere.

En henvendelse til webhotellet, hvor hjemmesiden er placeret har udmøntet sig i nedenstående dialog, som jeg, der ikke ligefrem er ekspert, ikke forstår meget af:

Mit spørgsmål:

"Jeg administrerer en lille hjemmeside hos jer:

www.Blabla.dk

Jeg har nu et par gange uden held forsøgt at indføje et af vore medlemmer i vores beskyttede "bibliotek1" med brugernavn "xxxx" og adgangskoden: "xxxxxxxx"

Kan I forklare mig hvorfor det ikke lykkes, eller i givet fald om jeg gør noget noget forkert.

Ligeledes synes det som om min adgangskode til siden er væk, og når jeg aktiverer jeres "Glemt pasword", så får jeg pr. mail tilsendt nogle kontooplysninger, samt en melding om, at I normalt ikke fremsender adgangskoden!

Hvad skal man så gøre?

Med venlig hilsen

Svar:

Hej

der er et link i den email hvor du kan skifte adgangskoden til noget nyt, vi prøver at forhindre at sende adgangskode per email hvis vi kan undgå det.

problemet med det andet er at du benytter frontpage extensions, den har sine egne filer som konflikter med passwordbeskyttelsen, måden man omgås dette er ved

1: Lave nogle biblioteker specielt til beskyttelsen via FTP program og ikke med frontpage selv (de er lavet med FP nu)
2: Rette og opdatere

den som hedder  bibliotek1 har vi lavet nu så du kan se det virker.

Mvh Supporten

Mit svar:
Hej
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dine bemærkninger. Det er korrekt, at hjemmesiden laves med FP 2000, men det hidtidige indhold af bibliotekerne har jo fungeret hidtil. Er en løsning på mit problem ikke bare at betale mig fra det ved hos jer at købe FP extension?

mvh/

Svar:
Hej

faktisk ikke nej, når man udvikler i FP laver den 2 skjulte filer .htaccess og .htpasswd i biblioteket, det er dem der konflikter med passwordbeskyttelsen, hvis du kun bruger FP til udvikling, skal du i princippet bare slette alle de filer der hedder noget med .ht og opdatere beskyttelsen igen

Mvh Supporten"

Kan nogen hjælpe mig med at komme videre? For hvis jeg sletter alle filer, der indeholder ".ht", så er der jo ikke nogen hjemmeside tilbage, idet siden jo er  baseret på html-koder.
Avatar billede leif Seniormester
13. november 2010 - 13:49 #1
Det han henviser til er 2 filer med navnene .htaccess og .htpasswd (Dem kan du normalt ikke se via FTP men skal slå til at skjulte filer vises)
Avatar billede finnold Novice
14. november 2010 - 00:19 #2
Hej Leif
Skal jeg forstå svaret således at de to nævnte filer .htaccess og .htpasswd og kun de to kan/skal slettes, mens de øvrige filer på sitet med "efternavnet" .htm bevares?

Iøvrigt tak for input.
Avatar billede finnold Novice
14. november 2010 - 00:26 #3
Måske er det her sørgsmålet skal stilles

Hej Leif
Skal jeg forstå svaret således at de to nævnte filer .htaccess og .htpasswd og kun de to kan/skal slettes, mens de øvrige filer på sitet med "efternavnet" .htm bevares?

Iøvrigt tak for input.
Avatar billede leif Seniormester
14. november 2010 - 12:20 #4
Ja, det er det han skriver.
Avatar billede finnold Novice
15. november 2010 - 16:40 #5
Hej Leif
Hvis jeg bare med tiden kunne lære at læse indenad.
Supporten påpegede en banal tastefejl som årsagen til problemerne.
Men tak alligevel for din tid.
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2010 - 16:59 #6
Så vil jeg smide et svar så vi kan lukke
Avatar billede finnold Novice
28. november 2010 - 01:05 #7
Hej
Jeg har fået en rykker for en afslutning af denne tråd. Det er så hermed gjort og jeg kan kun udtrykke min tilfredshed med udbyttet
Avatar billede finnold Novice
27. januar 2011 - 00:38 #8
Hej
Jeg har fået en rykker for en afslutning af denne tråd. Det er så hermed gjort og jeg kan kun udtrykke min tilfredshed med udbyttet
Avatar billede finnold Novice
27. januar 2011 - 00:38 #9
Hej
Jeg har fået en rykker for en afslutning af denne tråd. Det er så hermed gjort og jeg kan kun udtrykke min tilfredshed med udbyttet