Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
10. november 2010 - 14:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

iCalendar fil (ICS)

Hej,

Jeg håber, at dette er det rigtige underforum.

Jeg er i gang med at lave en side, som skal hoste kalendere for nogle gymnasieelever. Meningen er, at folk skal ende med at have en ICS-fil eller lignende, som du kan importere i programmer som Apples iCal. Disse filer skal dog ikke bare importeres - det skal nærmest være kontoer, så kalenderen løbende kan opdateres, da den ofte vil det.

Jeg skal altså undgå, at folk skal importere ICS-filen flere gange om dagen, men det skal nærmere synkroniseres med en side eller nogle filer, jeg har liggende på en server.

Jeg ved, hvordan en ICS-fil er bygget op og hvordan denne kan importeres i programmer som iCal, men jeg ved ikke, hvordan jeg kan sætte det op som kontoer, så folks kalendere automatisk opdateres.

Er der nogen, som har idéer til dette?

Med venlig hilsen,
Simon B. Støvring
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
10. november 2010 - 15:09 #1
Hej,

Jeg har fundet en løsning. At generere ICS-filer og lade dem ligge på serveren, så kan folk blot abbonere på dem :-)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
15. februar 2011 - 15:35 #2
vil du dele din erfaring?

Jeg søger en måde at dele (uddele) mange kalender indkaldelser - uden at man skal udsende dem fra fx Outlook.

Man skal kunne se en fil/sende en e-mail med, hvor der blot er én fil der indeholder mange aftaler til kalenderen (specifikt Outlook).
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
15. februar 2011 - 15:56 #3
I mit projekt har jeg en PHP-fil på serveren, som generer og udskriver kalenderen i ICS-formattet og så har jeg blot sat en header() til at sende filen som ICS.

Det skulle være muligt for dig at have en lignende fil, som bliver kaldt ved udsendelse af emails og vedhæfter filen til emailen.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
15. februar 2011 - 18:13 #4
har du lavet det sådan at den kan sende flere aftaler ud i samme fil?

Ellers lyder ovenstående som et glimrende forslag - vil dog lige søge om der ikke findes sådanne services på nettet.
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
15. februar 2011 - 18:59 #5
Ja, en ICS-fil kan indeholde et stort antal begivenheder (en ICS-fil er bygget op lidt i stil med et XML-dokument) og så sender jeg det nødvendige antal begivenheder ud og dette svinger meget.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
15. februar 2011 - 19:45 #6
mange tak for hurtige svar.
- synes det var nemmeste at spørge i et spørgsmål hvor der allerede var "et svar" :-)