Avatar billede spanking Nybegynder
10. november 2010 - 11:52 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Sammenfletning af 2 celler i excel

Hej alle,

Det er sådan, at jeg sidder med omkring 2000 rækker, som består af to koloner, der skal flettes sammen. Dette tager virkeligt lang tid, hvis det skal gøres manuelt, så jeg ville høre jer, om der ikke er en løsning, hvorpå man kan flette to celler sammen ?

Den ene celle består af et firmanavn (B), den anden (C) består af et navn. Dette navn, skal rykkes over i B, så der kommer til at stå firmanavn att. navn i en celle (B). Håber I kan hjælpe :-)

Mvh.
Avatar billede NicolaiVedel Nybegynder
10. november 2010 - 12:04 #1
Hej,

Prøv denne:

=sammenkædning(b1;" att.: ";c1)

Mvh

Nicolai
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2010 - 12:04 #2
I D1: =B1&", "&C1
Kopier nedad efter behov.

Hvis du absolut vil have det i kolonne B kan du markere det relevante område i kolonne D. Kopier, vælg celle B1, indsæt speciel, værdier, OK.
10. november 2010 - 12:06 #3
I en ny kolonne indtaster du:
=A1&" Att. "&B1

Kopier formlen til hele kolonnen.
Herefter kan du evt overskrive den oprindelige B-kolonne ved at:
- kopiere den nye kolonne
- markere B-kolonnen
- vælge Rediger->Indsæt speciel, Værdier
- slet den nye kolonne

Voila!
Avatar billede spanking Nybegynder
10. november 2010 - 12:52 #4
Det virker, det erikjuul og dkhank har skrevet. Opretter i ikke begge to et svar :-)
10. november 2010 - 13:06 #5
OK!
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2010 - 15:41 #6
OK.
Hans