Avatar billede ea1 Novice
09. november 2010 - 11:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

NAS-server

Jeg har anskaffet en NASserver: Synology DS210j, Firmwareversion DSM 2.3-1167. Jeg har sluttet den til en router: Zyxel P-2602HW-D1A og forsøgt at konfigurere efter vejledningen.
Nu kan jeg se routeren i Windows Stifinder; men jeg kan ikke komme i kontakt med den. Jeg får fejlmeldingen: "Der kan ikke opnås adgang til \\DR39NAS". Jeg kører Win7.
Jeg har forsøgt, hvad jeg kan finde på. Har bl.a. været på Synologis hjemmeside, hvor min Zyxel desværre ikke var anført.
Hjælp!
Avatar billede benneweis Juniormester
09. november 2010 - 15:32 #1
Har du prøvet at bruge Synology asistent til at kontakte den med ?

den kan downloades fra synologys hjemmeside http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu&b=2%20bays&m=DS210j
Avatar billede ea1 Novice
09. november 2010 - 18:33 #2
Den har jeg kørt igennem; men det virker ikke. Jeg har en formodning om, at vanskelighederne ligger i konfiguration af routeren. Den står ikke i synologis liste. Det er en Zyxwl P-2602HW-D1A.
Avatar billede benneweis Juniormester
09. november 2010 - 18:45 #3
Hvordan ser dit setup ud, hvordan er nas, computer og router forbundet med hinanden
Avatar billede ea1 Novice
09. november 2010 - 21:22 #4
Til routeren er tilslutten en hup, hvortil både NAS og PC er koplet.
Avatar billede benneweis Juniormester
10. november 2010 - 09:50 #5
Har du mulighed for at koble nas og pc direkte til routeren uden hub?

Hvilken fejlbesked kommer der når du prøver at starte Synology asistenten?
Avatar billede ea1 Novice
10. november 2010 - 10:42 #6
Nu har jeg koblet begge direkte på routeren. Men det giver ingen ændring. Der kommer ingen fejlmelding, der jeg prøver starter Synology asistenten. Jeg kan se serveren i stifinder; men når jeg vil koble på, får jeg fejlmeldingen, at enhenden blev ikke fundet.
Avatar billede benneweis Juniormester
11. november 2010 - 10:08 #7
kan du komme på serveren igennem synology asistenten ?
Avatar billede ea1 Novice
11. november 2010 - 11:49 #8
Det har jeg ingen problemer med.
Avatar billede ea1 Novice
11. november 2010 - 11:55 #9
jeg er bortrejst indtil søndag
Avatar billede benneweis Juniormester
15. november 2010 - 13:18 #10
Kan du inde fra synology asistenten tildele (mappe) et drev til en af mapperne på nas´en ?
Det er den måde jeg bruger min på, ved ikke om det er muligt at få den vist i stifinder som alm. mapper men tror det ikke.
Avatar billede ea1 Novice
16. november 2010 - 18:12 #11
Når jeg i synologi forsøger at optette en delt mappe, får jeg meldingen: "Ingen aktuel tilgængelig diskenhed".
Avatar billede benneweis Juniormester
16. november 2010 - 18:21 #12
Så mangler du at oprette en diskenhed. Det gør du inde i synology asistent under lagerstyrring. Det står også beskrevet i den lynstart guide der er inde i asistenten.
Vær opmærksom på at det tager mange timer at oprette diskenheden
Avatar billede ea1 Novice
20. november 2010 - 18:24 #13
Nu hjalp det. Jeg har fået adgang. Tak for hjælpen.
Avatar billede ea1 Novice
22. november 2010 - 18:04 #14
til benneweis!

send mig et svar til pointgivning.
Avatar billede benneweis Juniormester
23. november 2010 - 09:44 #15
Hej.
vejen var lidt lang men håber du nu får glæde af din NAS