Avatar billede trasher Nybegynder
26. juli 2001 - 09:51 Der er 3 kommentarer

Dynamisk størgelse på en iframe

Jeg har i min kode lavet en Iframe, men ville gerne kunne ændre størgelsen på denne, alt efter den mængde af data jeg putter i den.

At ændre den efter den mængde jeg ved der kommer ind er ikke noget problem (alså et DB kald, med faste brede på linjene). Men hvis jeg gerne vil have at linjerne er af variabel længde, og kan bryde over flere linjer, hvordan regner jeg så du hvor stor min iframe skal være ????
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 11:06 #1
Du kunne evt skrive <iframe\'ens indhold i en skjult ramme og så måle hvor stort dokumentet i den ramme blev. (IE: document.body.scrollHeight/Width, NS; document.height/width).
Nen hvis både højde og bredde skal være dynamiske skal der en del forsøg til, og det vil tage tid. Det bliver noget af et arbejde at lave en ordentlig onresize til det.

mvh JakobA
Avatar billede trasher Nybegynder
26. juli 2001 - 12:03 #2
Dit forslag var orginalt men kunne ikke bruges.
På frame kan jeg ikke tage en scrollHeight, den vil kun retuner den værdi som er syndelig på siden, og ikke hvor stor siden er.

mvh Trasher
Avatar billede trasher Nybegynder
26. juli 2001 - 13:32 #3
Hummm....

Jeg har fundet løsningen, og du hjalp mig på vej Jakob.

Her er hvordan jeg kan sætte en dynamisk højde på en iframe.

document.getElementById(\'id\').style.height = (document.frames(\'id\').document.body.scrollHeight) + 4

Grunden til at jeg ligger 4 pixel til er at det ellers vi lave en scrollbar i IE v. 5,0 mens det i IE 5.5 og 6.0 ikke gør dette.

Hygge Trasher