Avatar billede ellee Nybegynder
06. november 2010 - 16:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig lyd fra ny notebook

Hej!

Jeg har dd fået købt en ny notebook.

Da ja så tænder for den, når jeg kommer hjem, kommer der en mærkelig lyd fra den. Lidt ligesom klik-lyde.

Jeg har efterhånden fået byttet/returneret en del notebooks nu og IGEN er jeg nu stødt på et problem.

Jeg er ellers super glad for den og det var den eneste de havde tilbage. Det er en demovare, dvs. den blev brugt som udstillingsprodukt.

Hvad gør jeg nu? Hvad skyldes denne underlige lyd - hvordan kommer jeg af med lyden?

Ser frem til at høre fra jer.

Venlig hilsen
ellee
Avatar billede The_Buzz Novice
06. november 2010 - 17:07 #1
kliklyd = ofte harddisk der er tæt på at fejle. Sørg for at tage backup og send den til rep efterfølgende
Avatar billede ellee Nybegynder
06. november 2010 - 17:09 #2
den er helt ny, så der er vel ingen grund til at tacke backup. nøj hvor er jeg træt af at tage til den butik gang på gang. tror aldrig jeg finder den helt perfekte notebook, hvis det bliver ved sådan.
ps. lyden kommer kun, når den er tændt? kan man ikke foretage noget, så lyden ikke er der mere?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 17:36 #3
Kliklyden betyder, at læsearmen står og klikker frem og tilbage.
Den HDD er syg, og der er ikke noget du kan gøre ved det.
Demo? sikken noget sludder. Fordi en HDD har været udstillet, er det ikke en demo. En demo er f.eks. et TV som står og er tændt i forretningen. Demo er et lusket ord for brugt. Så den HDD er brugt og returneret til forretningen fordi den er syg. Få du hellere dine penge retur medens du kan.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 17:40 #4
Ps. Se her og lær, MEN du skal IKKE følge den her løsning:)
http://www.youtube.com/watch?v=HMhdEp3SM_w&feature=related
Avatar billede ellee Nybegynder
06. november 2010 - 17:43 #5
mange tak for jeres svar.

kan de reparere den hvis den sendes til reparation? (reparation tager vel også tid - og skal bruge den hurtigst muligt til forelæsninger osv.)

men den har været tændt i forretningen og på min bon står der, "demovare". På pakken "retur vare - fortrudt køb".
Da han solgte den til mig, oplyste ekspedienten, at det var den eneste de havde tilbage, altså den som jeg har købt nu og som stod som udstilling (den var tændt). men han tilføjede, at den kun havde stået der i 1-2 uger.

er stadig overrasket over, hvordan en "næsten" ny vare kan fremkomme med sådan en lyd, når den ikke burde som ny.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 17:56 #6
På pakken "retur vare - fortrudt køb". ?
Man skal ikke finde sig i, at en ny vare skal repareres. Der kan jo også være andet i vejen, som man senere finder ud af.
Avatar billede ellee Nybegynder
06. november 2010 - 17:56 #7
det er lige netop den lyd!
jeg har lige prøvet samme løsning - og det lykkedes :-)

spøg til side... den slags kan jeg ikke...

men formentlig vil de sende den til reparation, såfremt jeg ønsker dette? hvis ikke, jamen så får jeg vel pengene retur, ligesom alle de andre gang, hvor jeg ikke har været tilfreds med den købte notebook.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 18:04 #8
Det kan ikke betale sig at reparere en harddisk, du kan vælge at få en ny HDD i stedet, den skiftes på et øjeblik.
Avatar billede ellee Nybegynder
06. november 2010 - 22:02 #9
hvad er en ny HDD?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2010 - 00:45 #10
Harddisk:)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 12:10 #11
Der skal da ikke sættes ny disk i, på en pc hvor der er fejl i ved leveringen.
Der er kun 2 alternativer her:
Ny fejlfri pc, eller alle pengene tilbage i hånden.

Når varen har været ude en gang før, ved man jo ikke hvordan den er blevet behandlet, så det skal man aldrig acceptere at modtage.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2010 - 12:41 #12
Jeg nævner bare en ny HDD fordi, det lyder som om ellee meget nødig vil af med den Notebook. Jeg ville aldrig selv købe en brugt computer i en forretning. Der er megen svindel. Det fremgår da også af dette: På pakken "retur vare - fortrudt køb"

(Jeg har i Fona været ude for, at de annoncerede med et nedsat Samsung TV til 9.000 kr. Det viste sig, at være et Demo, som havde stået og brændt fra morgen til aften i et halvt år. Med andre ord, det var et meget brugt TV, og så mener jeg det er svindel at sælge det som udsalgsvare.)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2010 - 15:11 #13
Jeg har tænkt lidt over det, og tror egentlig ikke, Notebooken kan returneres, hvis forretningen på stedet ombytter HDD. For det er jo ikke nogen reparation, men en ombytning til nyt.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 15:42 #14
Alle reparationer må man da forvente er ombytning til nye dele.

I dette tilfælde er notebook defekt ved leveringen, og man kan se den har været udleveret til anden kunde. Så det er 100 % en ommer eller pengene retur.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2010 - 15:55 #15
Der er forskel på at reparere f.eks et bundkort ved at lodde en ny chip ind, og så på at få et helt nyt bundkort. Og med HDD er der jo ikke tale om at reparere den, men at ombytte den til en hel ny.

Ja man kan se, at den Notebook er brugt, men spørger har jo også købt den som demo, og ikke som ny, selv om den omtales som ny.

:"på min bon står der, "demovare". På pakken "retur vare - fortrudt køb"."
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 16:32 #16
Det er muligt. Men havde det været min pc, havde jeg valgt:
"retur vare - fortrudt køb"."
(som den forrige gjorde da de pakkede den ud)
Hopper fra her.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 19:31 #17
Respons fra spørger, eller er det lukketid?
Avatar billede ellee Nybegynder
17. maj 2011 - 19:22 #18
Svar.