Avatar billede tjr Nybegynder
05. november 2010 - 22:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Explorer kører heletiden 50%

Jeg har et problem med min explorer - ikke internet explorer.exe

Den kører heletiden på 50% og sløver derfor computeren ned.
Umildbart har jeg prøvet at køre anti-malware og ccleaner for at løse det, men uden hjælp.

Er der nogen her, som har nogle ideer til, hvad der kan være galt...

På forhånd tak
05. november 2010 - 22:17 #1
Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---
Avatar billede tjr Nybegynder
05. november 2010 - 22:27 #2
Vista Home Premium service pack 2
05. november 2010 - 23:17 #3
... du får lige 'pakken' ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede tjr Nybegynder
06. november 2010 - 08:30 #4
Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 5055

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18975

mbam-log-2010-11-06 (08-16-42).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|E:\|)
Objekter skannet: 452480
Tid gået: 2 time(e), 39 minut(ter), 1 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
C:\Program Files\Deskshare\My Screen Recorder 3.0\My Screen Recorder.exe (Backdoor.Bifrose) -> Quarantined and deleted successfully.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe
C:\Program Files\Toshiba TEMPRO\TemproTray.exe
C:\Program Files\Iomega\Home Storage Manager\Iomega Discovery.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\FinitySoft Network Monitor\NetworkMonitor.exe
C:\Program Files\Logitech Touch Mouse Server\iTouch-Server-Win.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\ymsgr_tray.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\distnoted.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser_32.exe
C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionuser.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10l_ActiveX.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Users\Jens Jensen\Desktop\Hijack\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: &Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn1\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5805.1910\swg.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: LitmusBHO - {C6867EB7-8350-4856-877F-93CF8AE3DC9C} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\NRS\iescript\baselitmus.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: IEButton Class - {F81D52BF-F2F1-4F49-BF5F-05664E803039} - C:\Program Files\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll
O2 - BHO: SingleInstance Class - {FDAD4DA1-61A2-4FD8-9C17-86F7AC245081} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn1\YTSingleInstance.dll
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn1\yt.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: Browsing Protection Toolbar - {265EEE8E-3228-44D3-AEA5-F7FDF5860049} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\NRS\iescript\baselitmus.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TPwrMain] %ProgramFiles%\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Camera Assistant Software] "C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe" /start
O4 - HKLM\..\Run: [Toshiba TEMPRO] C:\Program Files\Toshiba TEMPRO\TemproTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Google Quick Search Box] "C:\Program Files\Google\Quick Search Box\GoogleQuickSearchBox.exe"  /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Iomega Home Storage Manager] C:\Program Files\Iomega\Home Storage Manager\Iomega Discovery.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Messenger (Yahoo!)] "C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\YahooMessenger.exe" -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - .DEFAULT User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: FinitySoft Network Monitor.lnk = C:\Program Files\FinitySoft Network Monitor\NetworkMonitor.exe
O4 - Startup: Logitech Touch Mouse Server.lnk = C:\Program Files\Logitech Touch Mouse Server\iTouch-Server-Win.exe
O4 - Startup: OneNote 2010 Screen Clipper and Launcher.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_950DF09FAB501E03.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: Save Flash - res://C:\Program Files\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/210
O8 - Extra context menu item: Save YouTube Video - res://C:\Program Files\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/217
O8 - Extra context menu item: Se&nd to OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Se&nd to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: eBay - {76577871-04EC-495E-A12B-91F7C3600AFA} - http://www.webtip.ch/cgi-bin/toshiba/tracker_url2.pl?DK (file missing)
O9 - Extra button: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Amazon.co.uk - {8A918C1D-E123-4E36-B562-5C1519E434CE} - http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/redirect-home?tag=Toshibaukbholink-21&site=home (file missing)
O9 - Extra button: Flash - {43CF38F3-5AEC-45a3-AD31-04EB06E9C6CA} - C:\Program Files\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll (HKCU)
O15 - Trusted Zone: *.sec.samsung.com
O15 - Trusted Zone: *.samsungportal.com
O16 - DPF: {1455BE02-C41B-4115-B21C-32380507DC8F} (MxTextAreaU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxTextAreaU.cab
O16 - DPF: {1C18220D-EC23-48C8-B35E-857ADE9D1465} (Potential Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/Potential.cab
O16 - DPF: {223216F6-B9FE-406D-9ED6-143FCE3A07B8} (MxLogicalTRU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxLogicalTRU.cab
O16 - DPF: {2F98EA90-EAE1-4AB5-AE89-DA073D824589} (MxBinderU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxBinderU.cab
O16 - DPF: {31538FAB-8051-4CFA-ACA4-B2668718B6F8} (MxMenuU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxMenuU.cab
O16 - DPF: {46DE705F-D294-4688-A12D-5E06FEFDEE2C} (LocalDBU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxLocalDBU.cab
O16 - DPF: {5C32688E-CEBE-419D-9C63-0704A2331EEC} (MxFileControlU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxFileControlU.cab
O16 - DPF: {71E7ACA0-EF63-4055-9894-229B056E9C31} (MxGridU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxGridU.cab
O16 - DPF: {84168FE7-B960-402B-BC0E-E7214D2CFC10} (MxResourceMngU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxResourceMngU.cab
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://javadl-esd.sun.com/update/1.4.2/jinstall-1_4-windows-i586.cab
O16 - DPF: {90CAA259-71ED-42CB-BEB8-95281CCF9E58} (MxTabU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxTabU.cab
O16 - DPF: {9683681E-FAD6-45F1-86B3-FD60C7101BC9} (MxReportU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxReportU.cab
O16 - DPF: {98D193AD-51B4-4503-80F5-EB953C47DB47} (RSSAdaptor Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxRSSAdaptor.cab
O16 - DPF: {9F0AA341-1D10-4B18-B70B-6AA49CE7F5D6} (MxImageSetU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxImageSetU.cab
O16 - DPF: {AF989B7C-8AC3-40BC-B749-EB335BDFD190} (MxDataSetU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxDataSetU.cab
O16 - DPF: {B1405FE9-DEF8-4679-A3BC-C05F1330CDDD} (MGridU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxMGridU.cab
O16 - DPF: {BB4533A0-85E0-4657-9BF2-E8E7B100D47E} (MxComboU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxComboU.cab
O16 - DPF: {C1781C5C-0C32-40F2-8927-46FE4BCB5B87} (MxTreeU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxTreeU.cab
O16 - DPF: {D7779973-9954-464E-9708-DA774CA50E13} (MxMaskEditU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxMaskEditU.cab
O16 - DPF: {F73C0958-D8FE-43A5-9BB0-0F651C5A2BCC} (MxRadioU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxRadioU.cab
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter: application/x-gforms-deflate - {16F165FF-E9B6-496C-AD6D-039418EA3420} - C:\Windows\Downloaded Program Files\CONFLICT.20\Potential.dll
O18 - Filter: application/x-gforms-xml - {16F165FF-E9B6-496C-AD6D-039418EA3420} - C:\Windows\Downloaded Program Files\CONFLICT.20\Potential.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GoogleDesktopNetwork3.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: ConfigFree Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.7.802.22438 (GoogleDesktopManager-022208-143751) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c986458298fee0) (gupdate1c986458298fee0) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: Polar Daemon - Unknown owner - C:\Program Files\Polar\Daemon\polard.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SmartFaceVWatchSrv - Toshiba - C:\Program Files\TOSHIBA\SmartFaceV\SmartFaceVWatchSrv.exe
O23 - Service: Notebook Performance Tuning Service (TEMPRO) (TemproMonitoringService) - Toshiba Europe GmbH - C:\Program Files\Toshiba TEMPRO\TemproSvc.exe
O23 - Service: TOSHIBA Navi Support Service (TNaviSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA DVD PLAYER\TNaviSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Optical Disc Drive Service (TODDSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Windows\system32\TODDSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Power Saver (TosCoSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TosCoSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA SMART Log Service - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\SMARTLogService\TosIPCSrv.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe
O23 - Service: Yahoo! Updater (YahooAUService) - Yahoo! Inc. - C:\Program Files\Yahoo!\SoftwareUpdate\YahooAUService.exe

--
End of file - 16498 bytes
06. november 2010 - 13:13 #5
Umiddelbart ikke noget 'snavs' at gi' af der, men en del 'oprydning - efter min mening...

---

Bruger du
* Messenger (Yahoo!)
* DAEMON Tools
* Yahoo! Toolbar
* DAEMON Tools Toolbar
* ...

---

Afinstall
* Google Update Service
* Google Desktop Search
* Apple Mobile Device
* Bonjour tjeneste

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable følgende elementer fra din opstart ->

[AppleSyncNotifier]
[QuickTime Task]
[iTunesHelper]
[Adobe Reader Speed Launcher]
[Adobe ARM]
[msnmsgr] " (Eller bruger du - også - Messenger hele tiden ?)
[swg]
OneNote 2010 Screen Clipper and Launcher

---

Hvordan kører 'dyret' så nu ?
Avatar billede tjr Nybegynder
06. november 2010 - 16:30 #6
Så har jeg slået de forskellige ting fra. MSN Messenger bruger jeg hele tiden.
Men forsøgsvis har jeg prøvet at afinstallere den nye Live 2011 - uden noget resultat.
Jeg har overvåget explorer når jeg starter computeren op.
Det er først helt til sidst under opstarten, at explorer går amok... Ellers står den på 2-5%
Så der må være et eller andet program som trigger den.
Avatar billede tjr Nybegynder
08. november 2010 - 22:25 #7
Der er måske ikke lige noget åbenlyst, som er galt...?
08. november 2010 - 22:39 #8
Ka' jeg få en frisk log fra HiJackThis ?

---

Tanke:

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...
Avatar billede tjr Nybegynder
09. november 2010 - 07:37 #9
Så har jeg kørt chkdsk, uden nogen ændring på explorer

Siden vi fjernede nogle apple programmer sidst, har jeg måtte installere dem igen, for at kunne sync min iphone... Derfor er de stadig på listen.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe
C:\Program Files\Toshiba TEMPRO\TemproTray.exe
C:\Program Files\Iomega\Home Storage Manager\Iomega Discovery.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\FinitySoft Network Monitor\NetworkMonitor.exe
C:\Program Files\Logitech Touch Mouse Server\iTouch-Server-Win.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\ymsgr_tray.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Users\Jens Jensen\Desktop\Hijack\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5805.1910\swg.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: LitmusBHO - {C6867EB7-8350-4856-877F-93CF8AE3DC9C} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\NRS\iescript\baselitmus.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: IEButton Class - {F81D52BF-F2F1-4F49-BF5F-05664E803039} - C:\Program Files\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: Browsing Protection Toolbar - {265EEE8E-3228-44D3-AEA5-F7FDF5860049} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\NRS\iescript\baselitmus.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TPwrMain] %ProgramFiles%\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Camera Assistant Software] "C:\Program Files\Camera Assistant Software for Toshiba\traybar.exe" /start
O4 - HKLM\..\Run: [Toshiba TEMPRO] C:\Program Files\Toshiba TEMPRO\TemproTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Google Quick Search Box] "C:\Program Files\Google\Quick Search Box\GoogleQuickSearchBox.exe"  /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Iomega Home Storage Manager] C:\Program Files\Iomega\Home Storage Manager\Iomega Discovery.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Messenger (Yahoo!)] "C:\PROGRA~1\Yahoo!\Messenger\YahooMessenger.exe" -quiet
O4 - .DEFAULT User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: FinitySoft Network Monitor.lnk = C:\Program Files\FinitySoft Network Monitor\NetworkMonitor.exe
O4 - Startup: Logitech Touch Mouse Server.lnk = C:\Program Files\Logitech Touch Mouse Server\iTouch-Server-Win.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_950DF09FAB501E03.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: Save Flash - res://C:\Program Files\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/210
O8 - Extra context menu item: Save YouTube Video - res://C:\Program Files\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/217
O8 - Extra context menu item: Se&nd to OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Se&nd to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: eBay - {76577871-04EC-495E-A12B-91F7C3600AFA} - http://www.webtip.ch/cgi-bin/toshiba/tracker_url2.pl?DK (file missing)
O9 - Extra button: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Amazon.co.uk - {8A918C1D-E123-4E36-B562-5C1519E434CE} - http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/redirect-home?tag=Toshibaukbholink-21&site=home (file missing)
O9 - Extra button: Flash - {43CF38F3-5AEC-45a3-AD31-04EB06E9C6CA} - C:\Program Files\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll (HKCU)
O15 - Trusted Zone: *.sec.samsung.com
O15 - Trusted Zone: *.samsungportal.com
O16 - DPF: {1455BE02-C41B-4115-B21C-32380507DC8F} (MxTextAreaU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxTextAreaU.cab
O16 - DPF: {1C18220D-EC23-48C8-B35E-857ADE9D1465} (Potential Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/Potential.cab
O16 - DPF: {223216F6-B9FE-406D-9ED6-143FCE3A07B8} (MxLogicalTRU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxLogicalTRU.cab
O16 - DPF: {2F98EA90-EAE1-4AB5-AE89-DA073D824589} (MxBinderU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxBinderU.cab
O16 - DPF: {31538FAB-8051-4CFA-ACA4-B2668718B6F8} (MxMenuU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxMenuU.cab
O16 - DPF: {46DE705F-D294-4688-A12D-5E06FEFDEE2C} (LocalDBU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxLocalDBU.cab
O16 - DPF: {5C32688E-CEBE-419D-9C63-0704A2331EEC} (MxFileControlU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxFileControlU.cab
O16 - DPF: {71E7ACA0-EF63-4055-9894-229B056E9C31} (MxGridU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxGridU.cab
O16 - DPF: {84168FE7-B960-402B-BC0E-E7214D2CFC10} (MxResourceMngU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxResourceMngU.cab
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://javadl-esd.sun.com/update/1.4.2/jinstall-1_4-windows-i586.cab
O16 - DPF: {90CAA259-71ED-42CB-BEB8-95281CCF9E58} (MxTabU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxTabU.cab
O16 - DPF: {9683681E-FAD6-45F1-86B3-FD60C7101BC9} (MxReportU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxReportU.cab
O16 - DPF: {98D193AD-51B4-4503-80F5-EB953C47DB47} (RSSAdaptor Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxRSSAdaptor.cab
O16 - DPF: {9F0AA341-1D10-4B18-B70B-6AA49CE7F5D6} (MxImageSetU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxImageSetU.cab
O16 - DPF: {AF989B7C-8AC3-40BC-B749-EB335BDFD190} (MxDataSetU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxDataSetU.cab
O16 - DPF: {B1405FE9-DEF8-4679-A3BC-C05F1330CDDD} (MGridU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxMGridU.cab
O16 - DPF: {BB4533A0-85E0-4657-9BF2-E8E7B100D47E} (MxComboU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxComboU.cab
O16 - DPF: {C1781C5C-0C32-40F2-8927-46FE4BCB5B87} (MxTreeU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxTreeU.cab
O16 - DPF: {D7779973-9954-464E-9708-DA774CA50E13} (MxMaskEditU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxMaskEditU.cab
O16 - DPF: {F73C0958-D8FE-43A5-9BB0-0F651C5A2BCC} (MxRadioU Class) - http://gsfs-eu.lge.com/sys/cabfiles/MxRadioU.cab
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter: application/x-gforms-deflate - {16F165FF-E9B6-496C-AD6D-039418EA3420} - C:\Windows\Downloaded Program Files\CONFLICT.20\Potential.dll
O18 - Filter: application/x-gforms-xml - {16F165FF-E9B6-496C-AD6D-039418EA3420} - C:\Windows\Downloaded Program Files\CONFLICT.20\Potential.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GoogleDesktopNetwork3.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: ConfigFree Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c986458298fee0) (gupdate1c986458298fee0) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: Polar Daemon - Unknown owner - C:\Program Files\Polar\Daemon\polard.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SmartFaceVWatchSrv - Toshiba - C:\Program Files\TOSHIBA\SmartFaceV\SmartFaceVWatchSrv.exe
O23 - Service: Notebook Performance Tuning Service (TEMPRO) (TemproMonitoringService) - Toshiba Europe GmbH - C:\Program Files\Toshiba TEMPRO\TemproSvc.exe
O23 - Service: TOSHIBA Navi Support Service (TNaviSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA DVD PLAYER\TNaviSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Optical Disc Drive Service (TODDSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Windows\system32\TODDSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Power Saver (TosCoSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TosCoSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA SMART Log Service - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\SMARTLogService\TosIPCSrv.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

--
End of file - 14580 bytes
Avatar billede tjr Nybegynder
11. november 2010 - 21:11 #10
Der er måske ikke lige noget som lyser langt væk af fejl...?
11. november 2010 - 21:20 #11
... sorry - denne havde jeg nok 'tabt' undervejs ...

Andre i denne tråd ?
Avatar billede tjr Nybegynder
15. november 2010 - 09:57 #12
Det ser ud til at jeg har løst problemet selv. Jeg afinstallerede fsecure og geninstallerede den.
Og nu kører computeren normalt med lav CPU forbrug.
Jeg takker for hjælpen - og lukker tråden.