Avatar billede badabum Nybegynder
04. november 2010 - 15:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ingen internet forbindelse

Hej...

Har lidt problemer med at få min bærbar på internettet, og håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe.

Har netop geninstalleret XP på min bærbar og kan ikke få hul igennem til internettet.

den forbindelse jeg kan se i netværkforbindelser er en 1394 forbindelse, der står tilsluttet med firewall, 1394 netværkskort.

Har prøvet at reparer hvor den giver følgende besked; windows kunne ikke udføre reparationen, fordi følgende ikke kan fuldføres; der kunne ikke spørges om tcp/ip indstillinger for forbindelse. det er ikke muligt at fortsætte.

help me, aner ikke hvad jeg skal gøre har prøvet alt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 16:04 #1
1394 er fire wire det er ikke dit netkort du skal gå i enhedshåndteringen og se om der er gule markeringer så mangler du drivere.hvis ikke skal du højreklikke på netværket og aktivere.
har du i det hele taget opdateret dine bundkorts drivere?
Avatar billede ulven Nybegynder
04. november 2010 - 16:05 #2
Hej

Du bliver nødt til at installere drivere til netværkskortet i pc'en.
Hvis du går i enhedshåndtering, kan du se alle de enheder, der mangler drivere og heriblandt, vil der optræde en Ethernet controller, som er dit netværkskort.
Der fulgte måske en driver cd med pc'en, som du kan bruge til at installere de nødvendige drivere, ellers må du, via en anden pc, gå på producentens hjemmeside og hente de drivere, der ligger til din bærbare pc.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 16:21 #3
Hvis du lige skriver hvilken bærbar det drejer sig om  type og nr.
så kunnne vi måske finde fab.siden med driverne til dig.
Avatar billede badabum Nybegynder
04. november 2010 - 16:22 #4
hej..

Der er gule markeringer, bl.a ved ethernet-controller.

det er en gammel bærbar sp har desværre ikke nogle cd med drivere.

Kan ikke rigtig få nogle oplysninger om netværkskortet, kun et gult ?..
Avatar billede badabum Nybegynder
04. november 2010 - 16:25 #5
Det er en Zepto. hvor finder jeg type og nummer ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 16:44 #6
Står der ikke noget på bunden? ellers dovnload speccy.der står sikkert nogle oplysninger.
http://www.piriform.com/speccy
eller denne
http://www.gtopala.com/
den hedder siw
Avatar billede badabum Nybegynder
04. november 2010 - 17:15 #7
hej igen...

Så skulle jeg have nogle informationer;

Mainboard: ZEPTOL JLW91
chipset    SIS 671/fx/dx/mx
network card: siger den bare er et SIS. ikke mere end det

Hjælper det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 17:27 #8
Så må du prøve her.
http://zepto.contigio.com/
Avatar billede badabum Nybegynder
04. november 2010 - 17:32 #9
siden er nede står der...

http://www.zeptodrivers.com/ har kigget lidt på den her men ved ikke hvad bærbaren hedder
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 17:36 #10
Forstår jeg ikke har lige prøvet igen ingen probså er der denne.
http://www.driverstools.com/compal-drivers/driver-compal-jfw01jfw91-notebook-for-windows-xp/
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 17:37 #11
Den hedder Zepto jfw91
Avatar billede badabum Nybegynder
04. november 2010 - 18:46 #12
endelig fandt jeg driveren.

Tak for hjælpen

o/
Avatar billede milter Ekspert
04. november 2010 - 19:45 #13
Hej badabum.

Jeg kan se, du er ny bruger på eksperten.dk, så du har en god undskyldning for ikke at have forstået meningen med pointsystemet og "Kommentar" og "Svar". Jeg selv fattede det heller ikke helt, da jeg startede her.

Siden da er der kommet en FAQ, som alle nye brugere bør læse igennem. Her kan du f.eks. læse om pointsystemet, og hvordan man bruger det.

Eksperten.dk er Danmarks bedste og mest professionelle forum for IT-brugere med problemer med både hardware og software. En af grundene til det er, at man her har en form for belønning i form af point til brugere, som hjælper andre med at løse et problem. I dit tilfælde her betyder det, at de 30 point, du tilbød for løsningen af dit problem, sikkert skulle have været givet til "poko1". Ved selv at lave et "Svar" og acceptere det, har du givet dig selv pointene.

Prøv at læse her:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 21:07 #14
Hej <milter> har ret men for mit vedkommende er det ligegyldigt da jeg nogle gange kun får mail fra Eksperten med en uges mellemrum og fordi andre lægger deres tråd som svar og på den måde tager point selv om de ikke har givet den rigtige løsning har jeg besluttet ikke mere at tage point. så spørger gør det bare rigtigt næste gang!
Avatar billede milter Ekspert
04. november 2010 - 23:13 #15
@poko1.

Jeg har nogenlunde samme holdning som dig :-)