Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. november 2010 - 14:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Serviceværktøj

Findes der et værktøj til MySQL som man kan installere på en server og så få til at køre en automatisk check/repair af alle tabeller i alle databaser?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2010 - 14:45 #1
1) skift fra MyISAM til InnoDB og undgå den slags problemer

2) gør det manuelt

3) lav en BAT fil som kalder myisamchk på det du vil repaire

(og ja - det var en prioritering)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. november 2010 - 14:57 #2
1 - not an option
2 - not an option
3 - kunne man måske. Men så skal den jo holdes vedlige også.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2010 - 15:01 #3
Hvis du gør det på *.MYI må arbejdet være overkommeligt.

Men ellers kan du jo skrive et program som genererer BAT filen og køre det inden BAT filen.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. november 2010 - 19:54 #4
Løsningen blev en bat fil der kalder fætteren til myisamchk som hedder mysqlcheck
Den kan nemlig kaldes mens serveren stadig kører - i følge dokumentationen skal MySQL stoppes for at køre myisamchk

Men anyhow ser det ud til at være en anvendelig løsning.

Så Arne smid lige et svar for at lede mig på rette spor
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 20:02 #5
svar