Avatar billede SvenHother Nybegynder
03. november 2010 - 19:25 Der er 2 kommentarer

Rækkefølgen af TV kanaler

Hej. Jeg har købt et Panasonic W23F6. Jeg har YouSee fuld pakke.
Men på Panasonic W23F6 er rækkefølgen af kanaler helt anderledes end hvad der oplyses på YuoSee. Jeg bruger Netid: 421, 143000KHz, 6875 og 64.

Kanalrækkefølgen starter med RTL som nr1, DR1 som nr20 og det hele i en pærevælling. Hvordan får jeg kanalerne ind i den rækkefølge som oplyses af YouSee?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2010 - 19:34 #1
jeg har kun prøvet med LG og Samsung.
LG kan direkte sortere i ønsket orden fra 1 til ...
Samsung (lidt gammel) kan ikke genbruge kanalnumre der allerede er i brug (en alm sortering), men der kunne jeg flytte kanaler til 300+, så den første hedder 301, osv.
Jeg har så lavet min egen sorteringsrækkefølge, så de to tv følger hinanden (og optager) - og det er med alle danske kanaler først (dr, tv2, 3, kanalX osv), og de ikke brugte til sidst.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2010 - 19:49 #2
Du kan ikke regne med rækkefølgen fra yousee, men rækkefølgen fra Panasonic undre mig. Har du husket at sætte land til Danmark og så lade den søge selv? På en nyere Samsung kommer de danske stationer først. Men med digital TV er der spring mellem f.eks. danmark og sverige.