Avatar billede carstenandersen Nybegynder
02. november 2010 - 14:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændre "None" til blank

Hej

Jeg har netop fået installeret den seneste version af mysql på en ny server. I den gamle database var standardværdien for "text" blot blank (står ikke noget), men efter at være blevet flyttet over på den nye server, så er standardværdien blevet til "None", hvilket giver mig nogle problemer, hvis jeg ønsker at opdatere driveren på min microsoft server.

Min udbyder snakker noget om, at man kan lave et script, som kan ændre default-værdien, men hvordan ser et sådant script ud? Kan det gøres direkte i databasen?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2010 - 15:27 #1
ALTER TABLE tabelnavn MODIFY kolonnenavn kolonnetype DEFAULT ''

vil jeg tro
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
02. november 2010 - 15:55 #2
Jeg koder i asp (kender intet til php) og vant til en fælles shared mysql-database, så jeg må blankt indrømme, at jeg ikke ved, hvor jeg skal skrive din linie?
Avatar billede showsource Seniormester
02. november 2010 - 16:06 #3
Jeg kender intet til asp, men sql'en er vel den samme uanset serversprog ?
Altså du skal blot afvikle arne's query
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
02. november 2010 - 16:11 #4
Afvikle den direkte i mysql? Har umiddelbart prøvet, men fejler
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. november 2010 - 17:44 #5
"Har umiddelbart prøvet, men fejler ". Det kan man ikke rigtigt bruge til noget ;o)

Hvilken fejl?
Hvad gør den (ikke)?
Hvor afvikler du den (hvilket program)?
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
02. november 2010 - 19:45 #6
Kan godt se, at den da lige skal uddybes - var så logisk for mig ;-)

Jeg har i phpadmin under sql forsøgt at køre arne_v´s kode (tilrettet felterne i min database), men den ville ikke tage den. Umiddelbart kom den bare med en generel fejl. Som standard skal feltet have en eller anden startværdi, mens jeg bare gerne vil have feltet helt blank som standard.
Avatar billede showsource Seniormester
02. november 2010 - 20:40 #7
Det er jo php ???
Anyway, i phpmyadmin, klik på tabelnavn, sæt hak ud for den kolonne du gerne vil ændre, klik på "blyant" for at ændre kolonnes indhold.
Avatar billede showsource Seniormester
02. november 2010 - 20:41 #8
Forskellige versioner af phpmyadmin "spiser" forskellige sql sætninger du fodrer den med.
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
02. november 2010 - 21:32 #9
Jeg aner intet til php, så bær over med mine kommentarer ;-)

Har prøvet at ændre ved klik på blyanten, men jeg kan ikke vælge "blank" under standardværdi, når datatypen er text. Kun "None", "As defined:", "Null" eller "Current_timestamp". Vil gerne bare have, at der slet ikke står noget under Standardværdi.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2010 - 02:24 #10
Hvis du vælher "As defined" kna du så ikke nagive en værdi?
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
03. november 2010 - 06:22 #11
Ikke når feltet er "text". Hvis jeg vælger "As defined" og netop lader feltet være blankt, som er mit ønske, så kører den godt nok igennem, men der står fortsat "None" som standard.??
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
13. oktober 2011 - 10:50 #12
Lukker ;-) Hvis nogle gerne vil have point, er det helt ok. Bare skriv, og jeg opretter et særskilt spg. til dette.