Avatar billede AViGu Nybegynder
02. november 2010 - 09:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Langsom "indlæsning" af Windows processlinie.

Jeg har en PC inde til reparation med Windows XP.
Den havde fået en ordentlig spandfuld MalWare og enkelte vira, som er fjernet.
Problemet lige nu er, at computeren egentig starter hurtigt nok op, men bundlinien tager 5 minutter inden den er klar.
Når først den kører, er alt "fine and dandy".
Jeg har scrollet eventloggene igennem, og det eneste der falder mig i øjnene er en fejl:
"Sidefilen til crashdump blev ikke konfigureret. Kontrollér, at der er en temp-fil på startpartitionen, som er stor nok til at indeholde den fysiske hukommelse"

Jeg har forsøgt at ændre størrelsen på side-filen, men tror ikke umiddelbart at det har noget med det at gøre.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2010 - 09:31 #1
hent og kør disse 2 og i ccleaner i værktøjer opstart deaktiver alt undtaget dit antivirus program.
Ccleaner
http://www.piriform.com/ccleaner/download
vejledning Ccleaner
http://www.piriform.com/ccleaner/screenshots
Defraggler
http://www.piriform.com/defraggler/download
vejledning Defraggler
http://www.piriform.com/defraggler/screenshots
Avatar billede AViGu Nybegynder
02. november 2010 - 09:43 #2
Har kørt CCleaner (gør jeg næsten altid :)) dog ikke med deaktivering af alle startopgaver.

Smider lige defraggler ind - og vender tilbage :)
Avatar billede AViGu Nybegynder
02. november 2010 - 13:25 #3
Det hjalp nothing :)
Tror der er høvlet 1 minut af ved at afinstallere Antivirus. Det sjove er, at jeg kan starte og køre programmer der ligger på skrivebordet, de virker fint - der kommer bare ikke noget på processlinien før den er klar 4 minutter efter opstart (ca.)
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2010 - 13:46 #4
Prøv at sætte XP skiven i når der kommer popup exit det gå ind i kør skriv sfc /scannow og lad den køre færdig. husk der er mellemrum c&/
Avatar billede AViGu Nybegynder
02. november 2010 - 13:56 #5
Har også prøvet :)
Jeg fandt, udfra Event ID og filfejlen en guide jeg er ved at afprøve nu, hvor jeg skal slå pagefile fra, genstarte, slette, genstarte, sæt system pagefile til igen, genstarte, og evt. defragmentere igen.
Der er åbenbart et eller andet med defragmentering og pagefile - har bare svært ved at se hvad :)

Forresten. Det er Event ID 45(og 49) og det er FTDisk fejl.
Avatar billede AViGu Nybegynder
27. november 2010 - 09:19 #6
Fandt fejlen, men aldrig en løsning.
Geninstallation var eneste vej ud.

Men ellers tak for hjælpen.