Avatar billede jegebart Nybegynder
25. juli 2001 - 22:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Avanceret søgemaskine (til indeksering og gruppering af flere websites)

Søgemaskine, der kan indeksere flere websites med tilhørende interface, hvor man skal kunne søge i et subset af siderne, fx grupperet efter website eller endda undergrupperet indenfor hvert website.

Fuld kontrol over templates.

Jeg har kigget på ht://Dig men ville også se på mere \"in-a-box\" alternativer og WinNT/Win2000 løsninger.

MondoSearch kan ikke klare kombinationen af grupper af websites og undergrupper.

Et kommercielt system må ikke ligge over 5000$ for indeks af 2000 sider.

Jeg er kun interesseret i svar med hands-on erfaring - eller evt. links til meget koncise og interessante oplysninger.
Avatar billede theartist Nybegynder
25. juli 2001 - 23:57 #1
Er alle dine sider indekseret med metatags? og hvis ikke er der mulighed for dette? (som bl.a. MondoSearch bruger til at indeksere)

Den med grupperne kan jeg se nogle umiddelbare problemer med, men det er heldigvis ikke mig der skal tackle den slags, og jeg vil formode at det vil gøre det noget lettere hvis siderne på forhånd er/vil blive tilknyttet en gruppe.

Men til formålet med denne kommentar: Hos 2proceed.com (http://www.2proceed.com) har vi udviklet en searchengine, som uden problemer kan indeksere dine sider efter meta, title, body og vores eget udviklede pointsystem, hvilket giver en meget præcis søgning.

Systemet kan licenseres og efterfølgende integreres af vores dygtige engine udviklere. Nu har jeg ikke viden nok til at kunne udtale mig i din konkrete opgave i forhold til vores engine, det er lidt for langhåret til mig, men du skal være meget velkommen til at kontakte mig på art@2proceed.com, så skal jeg få en af vores udviklere til at kontakte dig for yderligere info.

Searchenginen kører i øjeblikket i beta og er ved at blive integreret i en ny dansk søgemaskine. Herudover er der så småt indledt uformelle forhandlinger med en række større danske sites. Ideologien bag søgemaskinen er at den skal kunne integreres på et hvert site, men som sagt vil jeg overlade det til en af udviklerne at håndtere gruppeopdelings spørgsmålet og din konkrete opgave, såfremt du skulle være interesseret.

Anders Riedel
2proceed.com
art@2proceed.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juli 2001 - 09:09 #2
Har du kikket på MS indexserver, der er med i optionpacken

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede spang Nybegynder
26. juli 2001 - 11:09 #3
Vi har måske det du søger.

Kontakt mig på spang@ankiro.com så kan vi udveksle yderligere detaljer.

Mvh
Spang
Avatar billede jegebart Nybegynder
26. august 2001 - 01:22 #4
Det endte med en løsning baseret på ht://Dig, som vi tilpassede til det aktuelle behov. Tak for tilbud om kontakt fra både Spang og Anders - jeg har noteret mig det, såfremt vi får brug for en anden løsning.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
25. september 2001 - 17:15 #5
Der er siden www.dogpile.com, som kan noget af det jeg tror du taler om. Du kan også få et søgeprogram, der kan søge på mange sider ad gangen. Sådan et kan du finde på www.nonags.com
Avatar billede chip64 Nybegynder
18. december 2001 - 09:51 #6
Det er ikke korrekt at Mondosearch ikke kan klare grupper af sites og undergrupper.
Det er netop een af mondosearch stærke sider - vi bruger den lige netop til det - og det fungerer upåklageligt.
I øvrigt er der 100 vis af andre fine detaljer som vidner om at mondosearch er et meget veludviklet program.  Prøv vores installation:
www.um.dk.
Avatar billede jegebart Nybegynder
24. maj 2003 - 19:33 #7
lukket