Avatar billede kavver Nybegynder
27. oktober 2010 - 09:33 Der er 5 kommentarer

Digital TV

Hej folkens.

Jeg har været vant til at bruge Zaptor boks på mit fjernsyn. Men nu bruger jeg bare almindeligt kabel-tilslutning via Stofa i Næstved.
Mit fjernsyn har DVB-T modtager og er model (42PFL5603D). Da jeg lavede en alm. søgning på kanalerne. Fandt den kun analoge kanaler.

Nu mit spørgsmål så, hvordan jeg får dem digitale?

Jeg synes at have prøvet Stofa's forklaring(http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=380)

Mvh. Kasper
Avatar billede Lutron Nybegynder
27. oktober 2010 - 10:31 #1
Hej Kasper

Hvis du vil se digital TV uden en boks, så skal dit TV have en DVB-C tuner indbygget, ellers kan det ikke lade sig gøre desværre.

Det står også i den forklaring på stofa's hjemmeside, som du linker til.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede kavver Nybegynder
27. oktober 2010 - 13:24 #2
Okay. Så hvad foreslår du jeg gør, eller kan gøre?
Avatar billede Lutron Nybegynder
27. oktober 2010 - 16:01 #3
Hvis du vil have de digitale kanaler, skal du enten ha en zaptor box igen, så virker alt som før.
Ellers skal du ud og ha et nyt TV med DVB-C tuner indbygget, så kan du fange de digitale kanaler fra stofa.

Alternativt, skal kan du skifte TV udbyder til boxer, eller lignende, der skal du ha en antenne, og en box fra dem, så kan du modtage det digitale signal den vej.

Martin
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2010 - 20:40 #4
Eller bare en kortlæser:
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=11
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2010 - 20:40 #5
Glem lige det link! Fejl 40....