Avatar billede teamdev Novice
25. oktober 2010 - 16:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DNS og remote desktop

Hejsa

Sidder med et pudsigt problem.

Hvis jeg fra en klient maskine forsøger at oprette en remote desktop til en server ude i verden står den en stund og timer så out
Det er uanset om jeg bruger xxx.yyy.zzz eller om jeg bruger en IP adresse.

Hvis jeg derimod gør det via serveren can jeg sagtens connecte.

Der er åbent for alle porte ud og jeg kan desuden sagtens remote ind i huset.

Hvad i alverden er det der kikser?

Er det noget dns relateret
Avatar billede MicBrox Nybegynder
27. oktober 2010 - 15:23 #1
Det er nok ikke noget DNS problem, da du jo uden videre fint kan komme i kontakt via. RDP fra serveren. Har du opsat nogen DMZ zone eller andet, hvor din server evt. står i?
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
09. november 2010 - 11:19 #2
Du skal give lidt mere info, om dit setup. Hvilken router/firewall bruger du. Er klienter og server på sammen subnet osv..??

/Klaus
Avatar billede teamdev Novice
08. januar 2011 - 12:05 #3
Det viste sig at det var firewall relateret. Det var åbenbart sat op til at kun serveren måtte remote ud.
Jeg rettede i reglen så alle maskiner på LAN nu kan remote ud.