Avatar billede hjalte81 Nybegynder
24. oktober 2010 - 14:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilket sprog skal jeg kode i?

hej alle...

Jeg vil gerne lave et lille simpelt (tror jeg) program:

Jeg har et tekstdokument. Nogle enkelte ord i denne tekst vil jeg gerne kunne udskifte og så genere det fulde tekstdokument.

Jeg tænkte på at lave det i php, men kan ikke rigtig finde ud af det.

Så tænkte jeg på at man måske kunne lave det i air (så kan det også let bruges af både pc og mac).

Jeg har ikke så meget erfaring indenfor programmering, så noget der er let at gå til ville være ideelt.

:)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2010 - 15:19 #1
Hvis det er en rigtigt tekst fil, saa burde PHP sagtens kunne goere det.

file_get_contents
noget streng manipulation maaske bare simpel str_replace
file_put_contents
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
08. november 2010 - 00:34 #2
Arne.. Kan du lægge et svar, så jeg kan give dig points?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2010 - 00:54 #3
svar