Avatar billede heyn Nybegynder
22. oktober 2010 - 10:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter man en post i en særskilt formular, og hvordan laver man et søgefelt.

Hej Eksperter

Jeg er helt ny i anvendelse af Access, men har god indsigt i DB generelt.
Jeg har to problemer.
Først skal jeg lave en særskilt formular med en tilføjelsesforespørgsel der popper op når jeg klikker på en button 'Tilføj kursus'
Det kringlede er at man dels skal kunne oprette et kursusnavn, men samtidig skal man vælge en kursusudbyder i et dropdownmenu da tabellen 'kursus' indeholder en relation til 'kursusudbyderid' i tabellen 'kursusudbyder'.
Nu skal brugeren jo ikke side og kunne id på alle kursusudbydere, så dropdownmenuen skal selvfølgelig vise udbydernes navn selv om det er deres id der skal tilføjes den nye post i tabellen 'kursus'.
Hvordan gør man det?

Det andet problem består i at jeg har lavet en formular der viser en liste af personer ud fra en forespørgsel på alle personer.
Nu skal der laves et søgefelt hvor man kan indtaste en del af et navn, og så skal der søges både felterne 'fornavn' og efternavn' samtidig. F.eks. hvis jeg søger på 'jen' skal både 'Jens Hansen' og 'Hans Jensen' vises.
Allerhelst skal listen opdateres løbende så det er nok udelukkende at indtaste i feltet uden at trykke på en button 'søg'.
Hvordan gør man det?

MVH Christian
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2010 - 17:07 #1
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/heyn

you have a MUCH better chance of getting help if you close some of your open questions. After a couple of years they cant still be relevant! You can get your point sback for these by placinmg an answer yourself and accepting.
Avatar billede heyn Nybegynder
25. oktober 2010 - 10:55 #2
Ok - Jeg lukker nogle idag.

Men har du et svar på mit spørgsmål?
Avatar billede heyn Nybegynder
02. november 2010 - 09:41 #3
Nå - ingen svar - Jeg lukker