Avatar billede humlebien Novice
22. oktober 2010 - 01:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udvikle Apps til iPhone

Min chef har bedt mig kigge på udvikling af Apps til iPhone. Hvad kræver det at hard- og software for at kunne komme igang. Jeg har en iPhone...

Er det korrekt at det kun kan gøres på en Mac?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2010 - 03:57 #1
Kendskab til objective C.

http://developer.apple.com/library/ios/#documentation/Xcode/Conceptual/iphone_development/200-iOS_Development_FAQ/faq.html#//apple_ref/doc/uid/TP40007959-CH12-SW1

Can I develop iOS applications on Windows?

No. iOS applications can be developed only on Mac OS X.
Avatar billede j3ppah Novice
22. oktober 2010 - 08:45 #2
1. Det er korrekt som arne_v skriver, kan kun udvigles fra mac.

-> næste del er blot holdninger og er ikke en desideret hjælp til spørgsmålet.

2. Synes simpelthend at apple er så forpulede klamme, det er da så pisse latterligt at de siger til 90 % af verdens computer brugere, at "hov hvis i vil udvikle til vores tlf, så skal i da også lige have en af vores overpriced pc'er hvor du får noget semi hardware til en psyckopat høj pris.

3. Hvordan kan windows sagsøges for ikke at give mulighed for at installere andrebrowsere når mac helt kan sige du skal have deres produkt for at kunne udvikle til deres telefon?

4. iTunes på en PC er da nok det værste lort ever.

5. ja, jeg er windows fanboy :P

6. ja, har desvære en iPhone...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 00:01 #3
humlebien?
Avatar billede humlebien Novice
06. december 2010 - 09:20 #4
Arne: send lige et svar, så uddeler jeg "julegaver" ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2010 - 15:01 #5
svar