Avatar billede dexen Nybegynder
21. oktober 2010 - 12:20 Der er 5 kommentarer

Computer fryser fast og ksal genstartes

Hej

Jeg kører Windows 7, men computer er en et år gammel acer. Jeg har været meget glad for den, og kører regelmæssig defragmentering, spyware og virus tjek og den slags.

Men nogle gange fryser den bare fuldstænding og jeg må slukke computeren manuelt og genstarte.

Hvad er det der sker? kan det laves?
Avatar billede noltus Novice
21. oktober 2010 - 12:56 #1
Prøv at hente HWMonitor her http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html og overvåg din temperatur på cpu og grafik chip,det kunne tyde på overophedning
Avatar billede dexen Nybegynder
21. oktober 2010 - 13:00 #2
Ok,

Hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 14:01 #3
hent siw - under sensors ligger dine temps

http://siw.en.softonic.com/

hvor mange ram har du i
hvilket bundkort - kunne være en driver

går helt ud fra at det ikke er snavs i graffikkortet

kunne godt tænke mmig at se dine temps

og så videre
Avatar billede Iboga Juniormester
21. oktober 2010 - 16:45 #4
Jeg havde samme problem med min gamle Acer og min nye HP. Efter to batterier var brændt sammen på min HP købte jeg en kølepude i Netto til 80 kroner. Udover at løse mit problem med overophedning, er mit batteris levetid også blevet bedre.

http://thermapak.com/ kender ikke denne, men ser ud til at være nogenlunde magen til min.

OPS: Hvis du stiller din bærebare på ujævne overflader, som fx en seng, kan det også være oversagen til overophedning.
Avatar billede noltus Novice
21. oktober 2010 - 20:47 #5
Hvis din computer bliver for varm,ca 60 grader for cpu og 70 for gpu,tyder det på din computer er fyldt med støv og skal renses evt med trykluft fra dåse