Avatar billede ace23 Nybegynder
19. oktober 2010 - 16:50 Der er 2 kommentarer

exportere mails fra hotmail til outlook 2007

Hej.

Er det ikke muligt at få sine gamle mails, altså dem man har modtaget i hotmail over i outlook 2007?, jeg får godt nok de nye der bliver sendt til den, men ville gerne have alle mails i outlook, så jeg ikke skal rode frem og til bage når jeg skal finde de gamle mails frem.

på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2010 - 15:17 #1
Det er et problem, for Hotmail understøtter ikke IMAP (endnu), så du er henvist til at sætte din Outlook op til at modtage Hotmail via POP3, og det er noget rod, for så havner alle dine mails i Indbakken, når du importerer dem - også sendte mails, slettede mails m.v.

Det er dog muligt, det kræver blot, at du har Windows Live Mail installeret.

Start med at åbne Outlook 2007.

Åbn herefter Windows Live Mail og opret din Hotmail konto heri. Klik på Hent for at hente mails.

I værktøjslinien findes en drop-down menu, der hedder synkroniser. Her vælger du "Alt" og venter til al post er hentet.

Hvis menulinien ikke vises automatisk trykker du Alt+M og vælger "vis menulinie".

I menulinien vælges Filer > Eksporter > Meddelelser > Microsoft Exchange. Klik OK, vælg "Alle Mapper" og klik OK igen og herefter Udfør, når eksporten er færdig.

Gå tilbage til Outlook og voilá - din hotmailkonto skulle gerne være importeret.

-----

Som et ps skal jeg lige nævne Outlook Connector, som kan downloades hos Microsoft og som skulle gøre Outlook i stand til at samarbejde med Hotmail. Jeg har dog aldrig hørt om nogen, der har fået det til at virke.
Avatar billede niller10 Nybegynder
31. oktober 2010 - 19:28 #2
Hej,

Følgende ville jeg gøre:

Oprette en mail konto hos mxhotel.no - logge på webmail og tildele en "ekstern konto" med dine oplysninger.

Når hotmail.com har godkendt din login, opretter du en regel der gør at alle mails hentet fra hotmail.com ligges ind i en folder for sig.

I outlook eller dit klient program opretter du din imap konto fra mxhotel.no og vupti, det virker...

/Niller