Avatar billede idablomsterberg Nybegynder
18. oktober 2010 - 17:06 Der er 1 kommentar

Kan ikke sync'e Outlook og MobileMe kalendere

Jeg har en pc, en iPhone 4 og et MobileMe abonnement.
Jeg satte det hele op for et par uger siden, og det fungerede strålende. Alt blev synkroniseret fint.
Efter en update fra apples side, kan jeg nu ikke længere synkronisere mine enheder, og jeg har nu brugt 5 timer på at få det til at du igen. Uden held. Hvad gør jeg?
Kan jeg afinstallere mobileme på begge enheder uden at jeg skal betale dobbelttakst?
Mine mobileme (MM) kalendere findes i hobetal på iPhonen, men kan ikke tale med Outlook længere. Jeg mener, at der i MM-mappen i Outlook før var en kalender mappe, nu er der under MM-mappen kun "inbakke", "uønsket email" og "notes". Hvordan får jeg mine mm-kalendere derind igen - hvis det er det der er problemet?
Håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe.
Hilsen den helt tekniktrætte.
Avatar billede KasperER Nybegynder
18. april 2011 - 12:24 #1
Jeg har netop fået samme problem - altså efter update til den nye MM kalender. Dvs - de kan godt sync, men i Outlook (2007) er der nu kommet en ny kalder kaldet "Kalender (fra Outlook) i MobileME".

Men jeg kan ikke få lov at synce med den oprindelige "Kalender" i Outlook, hvilket igen betyder, at aftaler mv. ikke fremgår af  Outlook Idag.

Når jeg får en kalender invitation fra en anden medarbejder, bliver den automatisk lagt i den oprindelige kalender, og ikke den nye - hvorfor denne aftale ikke bliver synced.

Jeg har chattet med apples support, og de bad mig afinstallere både MobileMe Controlcenter og Apple Mobile Device - genopstarte serveren, og så installere begge dele igen. Men men men - det ændrer desværre intet.
Det besvarer dog dit (Ida Blomsterberg) spørgsmål - Ja, du kan godt afinstallere det hele, og så installere det igen, uden at blive bonnet yderligere. Din kalender osv. er fortsat at finde på mobileme.com

Jeg håber der er nogen som ved, hvordan dette sync problem kan løses.