Avatar billede dejligeanders Novice
18. oktober 2010 - 12:42 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvilke baggrundsprogrammer kører?

Hej Eksperter

Jeg har lige fået en nye bærbar sony vaio med windows 7. Fra start af skulle den selvfølgelig opdatere en masse og jeg sku ha lagt en masse ind.

Nu er jeg "færdig" og computeren sku være som jeg vil have den...

... men hver gang jeg prøver at slukke den skriver den at der er baggrundsprogrammer der kører, og jeg kan så vælge om jeg vil gennemtvinge lukning eller vende tilbage til windows. Men kan ikke finde ud af hvad der er der kører? Og hvordan jeg i så fald får stoppet det?

Håber I kan hjælpe
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2010 - 12:59 #1
Puha, jeg har også lige kørt en Sony Vaio op for en bekendt og mage til alt mulig L*rt der skal installeres af Sony`s opdateringer og software (tog 3 timer) - det er simpelthen svineri :-)

Kørte en ny HP Pavilion dv6 op her i formaidags, det tog 20 minutter incl. hentning af java, windows opdateringer osv.

Prøv at se i joblisten, hvad der køre af programmer og processor.
18. oktober 2010 - 13:17 #2
Instalér http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

CCleaner - værktøjer - opstart - Her kan du med fordel disable/fjern diverse elementer fra din opstart ... let og elegant...
Avatar billede Selas Nybegynder
18. oktober 2010 - 13:33 #3
Drop Sonys preload og læg windows ind manuelt og installer derefter drivere som normalt, så slipper du for al deres l*rt som #1 nævner.
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2010 - 13:36 #4
shutdown -t 00 -f -s

plejer at dræbe de fleste :)
Avatar billede LarsDC Nybegynder
18. oktober 2010 - 15:23 #5
Bare trist at man må ty til "dirty hacks" for noget så simpelt som at lukke sin bærbar ned.

Men ja... Kan kun være enig med hvad der er skrevet.

Brug din egen installation frem for Sonys preloadede image. Der er altid alt muligt promo software med i de images.

Men Windows 7 er ret slem til at komme med den boks når man prøver at lukke ned. Heldigvis er det oftest overstået med 2 hurtige klik.
Avatar billede dejligeanders Novice
18. oktober 2010 - 17:16 #6
Tak alle

og super program Krise-Larry, håber der er renset nogenlunde ud nu. Kunne dog stadig ikke se hvilke specifikke programmer det er min computer mener når den skriver "baggrundsprogrammer".

Hvordan finder jeg ud af hvilke det er?

P.s. kom med et svar Larry så du under alle omstændigheder kan få lidt point når vi når der til:)
Avatar billede dejligeanders Novice
18. oktober 2010 - 17:17 #7
NB! der står ikke noget under joblisten!
Avatar billede Selas Nybegynder
18. oktober 2010 - 17:40 #8
Soluto er rigtig godt til at fjerne baggrundsprogrammer, det kan se mere end andre programmer jeg har prøvet bla ccleaner. Men det kan så ikke rense registry..
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2010 - 17:45 #9
Baggrunds programmer er f.eks antivirus, firewall,
tillige kan opdateringer også kører som bagrundprogram.

Hvis du har disablet/fjernet programmer i "opstart" med f.eks ccleaner, så vil de jo ikke efterfølgende optræde i joblisten.

Du vil derimod have en del kørende processer, der kan du f.eks se, hvilken proces der tager CPU kraft.
Skriv evt. dens "navn" herind og vi kan fortælle dig hvad den udfører.
18. oktober 2010 - 18:34 #10
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede dejligeanders Novice
19. oktober 2010 - 19:57 #11
Så er der kørt HiJackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:56:45, on 19-10-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16671)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
C:\Program Files (x86)\SONY\ISB Utility\ISBMgr.exe
C:\Program Files (x86)\SONY\PMB\PMBVolumeWatcher.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Eggert\Programmer\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\GR469A~1.DLL
O2 - BHO: Partner BHO Class - {83FF80F4-8C74-4b80-B5BA-C8DDD434E5C4} - C:\ProgramData\Partner\Partner.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\5.5.5126.1836\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISBMgr.exe] "C:\Program Files (x86)\Sony\ISB Utility\ISBMgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [PMBVolumeWatcher] C:\Program Files (x86)\Sony\PMB\PMBVolumeWatcher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Blog This - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog This in Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Skype Plug-In - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype Plug-In - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send To Bluetooth - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Send to &Bluetooth Device... - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O13 - Gopher Prefix:
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DF077166-042A-4352-8A54-A88BBA91D769}: NameServer = 192.168.0.1
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\GRA32A~1.DLL
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: ArcSoft Connect Daemon (ACDaemon) - ArcSoft Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Partner Service - Google Inc. - C:\ProgramData\Partner\Partner.exe
O23 - Service: PMBDeviceInfoProvider - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\Sony\PMB\PMBDeviceInfoProvider.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Roxio UPnP Renderer 10 - Sonic Solutions - C:\Program Files (x86)\Roxio\Digital Home 10\RoxioUPnPRenderer10.exe
O23 - Service: Roxio Upnp Server 10 - Sonic Solutions - C:\Program Files (x86)\Roxio\Digital Home 10\RoxioUpnpService10.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: VAIO Media plus Content Importer (SOHCImp) - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Sony Shared\SOHLib\SOHCImp.exe
O23 - Service: VAIO Media plus Database Manager (SOHDBSvr) - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Sony Shared\SOHLib\SOHDBSvr.exe
O23 - Service: VAIO Media plus Digital Media Server (SOHDms) - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Sony Shared\SOHLib\SOHDms.exe
O23 - Service: VAIO Media plus Device Searcher (SOHDs) - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Sony Shared\SOHLib\SOHDs.exe
O23 - Service: VAIO Media plus Playlist Manager (SOHPlMgr) - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Sony Shared\SOHLib\SOHPlMgr.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: TeamViewer 5 (TeamViewer5) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\Version5\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: CamMonitor (uCamMonitor) - ArcSoft, Inc. - C:\Program Files (x86)\ArcSoft\Magic-i Visual Effects 2\uCamMonitor.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management & Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: VAIO Entertainment TV Device Arbitration Service - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Sony Shared\VAIO Entertainment Platform\VzHardwareResourceManager\VzHardwareResourceManager\VzHardwareResourceManager.exe
O23 - Service: VAIO Event Service - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\SONY\VAIO Event Service\VESMgr.exe
O23 - Service: VAIO Power Management - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VAIO Power Management\SPMService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: VAIO Content Folder Watcher (VCFw) - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Sony Shared\VAIO Content Folder Watcher\VCFw.exe
O23 - Service: VAIO Content Metadata Intelligent Analyzing Manager (VcmIAlzMgr) - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VCM Intelligent Analyzing Manager\VcmIAlzMgr.exe
O23 - Service: VAIO Content Metadata Intelligent Network Service Manager (VcmINSMgr) - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VCM Intelligent Network Service Manager\VcmINSMgr.exe
O23 - Service: VAIO Content Metadata XML Interface (VcmXmlIfHelper) - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\VcmXml\VcmXmlIfHelper64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: VSNService - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VAIO Smart Network\VSNService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: VAIO Entertainment Database Service (VzCdbSvc) - Sony Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Sony Shared\VAIO Entertainment Platform\VzCdb\VzCdbSvc.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 12889 bytes
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2010 - 21:04 #12
Øhh, har du fjernet noget fra den log ??

Ser lidt mærkeligt ud med kun dette:
Running processes:
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
C:\Program Files (x86)\SONY\ISB Utility\ISBMgr.exe
C:\Program Files (x86)\SONY\PMB\PMBVolumeWatcher.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Eggert\Programmer\HiJackThis\HiJackThis.exe
Avatar billede dejligeanders Novice
19. oktober 2010 - 21:11 #13
Nej, har ik fjernet noget... men blir da lidt bekymret nu! Hvad er der galt?
Avatar billede dejligeanders Novice
19. oktober 2010 - 21:13 #14
Iøvrigt kan jeg se at den eneste "processer" der bevæger sig er den der hedder plugin-container.exe *32.    CPU ved den skifter mellem tal fra 0-8
19. oktober 2010 - 21:47 #15
Afinstaller (Hvis de er der?)

* Apple Mobile Device
* Bonjour tjeneste
* Google Update Service
* iPod-tjeneste
* TeamViewer
* Google Toolbar

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende fra din opstart:
* [Adobe Reader Speed Launcher]

---

Oprydning med CCleaner - specielt [Register] delen...

---

Er det mig der ikke kan se ? Men hvor er dit sikkerhedsprogram ?

---
Avatar billede dejligeanders Novice
20. oktober 2010 - 14:09 #16
Blev sur på det der var installeret! Det blev ved med at sige 1000 ting og komme med reklamer og fortælle at jeg havde 60 dage gratis m.v., så det røg i farten! Og computeren kører meget bedre nu!

Er jeg nødt til at have et andet? Hvilket?
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2010 - 14:23 #17
Hent f.eks det gatis Avast Antivirus (også på dansk)
http://www.avast.com/free-antivirus-download
20. oktober 2010 - 14:30 #18
Eller ->
[Microsoft Security Essentials] -> http://www.microsoft.com/security_essentials/
Avatar billede dejligeanders Novice
28. oktober 2010 - 09:41 #19
Tak for hjælpen

Nåede lige at få installeret det hele, og få den til at køre fint. Men så begyndte den at sige underlige lyde, så gik ned til forhandleren med den.
Svar: "Ja, det er en fejl, du kan få en ny eller pengene tilbage"

Udfald: Tog pengene tilbage!!!

Ikke desto mindre tak for hjælpen og send gerne et svar så I kan få lidt fortjente point!

P.s. Skal have fundet mig en ny computer, Lenovo! Vil meget gerne have hjælp så jeg får noget ordentligt. Har oprettet en ny tråd til dette formål på nedenstående URL

http://www.eksperten.dk/spm/922500
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2010 - 10:27 #20
Nu er der jo en del forskel på div. Thinkpad modeller og derved også deres priser.
Så hvad er dit pris niveau ?
Avatar billede dejligeanders Novice
02. november 2010 - 08:24 #21
Prisneveauet er ca. 10.000. Men hvis den der er bedst til mig koster lidt mere er det ok... men den må naturligvis også meget gerne koste mindre!

Hvad er f.eks. forskellen på de følgende - og hvorfor så stor prisforskel?

t500: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2885

t400: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3208&osCsid=4ab0726447ecdaa0d1682d2a359cae65

og hvad med den nye Egde? Er det lige så gp kvalitet og stadig i "stål" i stedet for plastik?

Edge: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=913584&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Lenovo&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=EDBpriser
Avatar billede dejligeanders Novice
02. november 2010 - 08:25 #22
... og til Krise-Larry:

Et hurtigt svar så du også kan få lidt point!
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2010 - 18:14 #23
T400 er rimelig billig ja, men det er et "skod" grafikkort til lidt krævende 3D programmer. Tillige kører det på delt ram, dvs. det "æder" af systemrammene.
Da den kun kører med GMA 4500 grafikkort, så holder den også en meget bedre batteritid på ca. 5,5Timer, hvor T500 vil ligge på ca. 3,5T

Derimod er der 2 grafikkort i T500 maskinen - 1. Gma 4500 til demere dagligdagsting som office, internet, mail osv. og ikke så strømkrævende.
HD 3650 til mere grafikkrævende programmer og evt. medium spil
dette grafikkort har sine egen ram.
Så hvis du skal bruge T500 maskinen til office, internet, mail osv. så vil den bruge GMA grafikkortet og 2Gb er efter min menung for lidt at have i den maskine - 4Gb burde være minimum i den model-

Edge maskine er ganske fin, men jeg bryder mig ikke om den grafikkort chip - det er også en med delt ram al.a GMA grafikkortet.
Den CPU er helt i top og er den bedste af dem du linker til.
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2010 - 18:20 #24
Jeg vil dog sige, at Sony Vaio stadig er en rigtig fin og fornuftig maskiene.
Man skal bare IKKE installer alt det Lo*te software som Sony medlevere i deres preload