Avatar billede kasbas91 Nybegynder
18. oktober 2010 - 11:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jeg kunne godt bruge lidt feedback på min portfolio hjemmeside...

Hej eksperten.dk

Jeg kunne godt bruge lidt feedback på min portfolio hjemmeside...

Det er et project vi har oppe på min skole...

Så vil gerne lige høre hvad i syntes om den...

Hvad i syntes om den, og hvad der kunne gøres bedre..

http://portfolio.medieskolerne.dk/port001/
Avatar billede mjdigital Nybegynder
18. oktober 2010 - 15:10 #1
Hejsa Kasbas91 :)

Syntes måske din side er lidt "bar" men igen minimalisktisk kan også være godt.. :)

Udover det er den rimlig blid for øjnene, dog ville jeg nok hurtigt skifte side idet der ik er sådan noget der egentlig fanger mig mht. billeder/eye-candy.
19. oktober 2010 - 22:27 #2
Noget af det jeg ser paa naar jeg kikker paa hjemmesider er om det er tydeligt hvem maalgruppen er og hvad sidens centrale budskab er.  Du har allerede fortalt at den umiddelbare maalgruppe er de der bedoemmer opgaver paa skolen.  Hvis dit centrale budskab er: "Se, jeg kan strikke en side sammen der indeholder de noedvendige oplysninger og referencer uden at spilde tid paa unoedige dikkedarer" og hvis opgaven var en minimalistisk portfolie, ja saa er det vel lykkedes for dig.

Men hvis det er oplaeg til noget der skal bruges i videre omfang, saa finder jeg nogle mangler.

Du maa vel have gjort dig klart hvad du vil opnaa med at offentliggoere portfolien.  Det maa vel vaere noget med at folk skal kunne finde oplysningerne naar de har brug for det.  Saa hvem er de folk du haaber skal faa brug for din portfolio?  Hvis de profiler jeg finder inde i siden refererer til dig, saa maa maalgruppen vel vaere de som har brug for web-programmoerer.  Og saa burde dit budskab til disse vel vaere at de skal kikke naermere paa dig og helst tage kontakt med dig.  Saa de der ser siden skal i loebet af halvandet sekund kunne finde ud af hvad slags kompetence du har.  Jeg ville fjerne overskriften (folk er stort set ligeglad med din portfolio som saadan og kun interesseret i om der er oplysninger der kan vaere dem til nytte) og i stedet placere ord som "web-integration, multi-media, Photoshop, Dreamweaver, ASP, Adobe Flash, ASP, ..  Og saa skal du sikkert vise dit navn paa forsiden (det er ikke noget man skal lade 'kunderne' lede efter) og vel ogsaa et foto.

Og naar det nu drejer sig om at lave websider saa ville det nok ikke skade at putte en par laekre farver paa siden, finde lidt spaendende fonts, o.s.v.  Ingen reklamebroel, stadig minimalistisk, men med smag, enkelt og stilrent.
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
20. oktober 2010 - 16:39 #3
JA det er rigtig nok, men min portfolio er ikke færdig endnu...

Jeg har ikke meget forstand på design... Mit navn står oppe i

toppen som et billede... ;P Men jeg er ikke sikker på at designet

kunne vises da du så den... Hvis siden var helt hvid så var

designet der ikke.. ;P

Men tak fordi du har skrevet så blev jeg lidt klogere.. ;P

Jeg tror jeg lukker det her spørgsmål nu...

Hvis du ønsker at få nogle point. Skal du ligge et svar.. ;P

Tak allesammen...
20. oktober 2010 - 16:57 #4
Svar fra mig.