Avatar billede Maldir Nybegynder
17. oktober 2010 - 10:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fra windows vista til xp

Har lige et spørgsmål. Hvordan kan jeg komme til at gå fra vista 64 bit til xp 32 bit??

Takker mange gange på forhånd
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2010 - 10:40 #1
Det kan du KUN ved at sætte en XP cd i maskinen og formatere (slette) dit nuværende sytstem og derefter installere XP.

Tillige skal du lige undersøger, om der findes drivere til din maskine - når nu den skal kører med XP

Det er nemlig ikke alle producenter der supportere driver til XP.
Så gå på din pc producents hjemme side og tjek
Avatar billede Maldir Nybegynder
17. oktober 2010 - 10:45 #2
Takker for svaret. Men sidste gang jeg prøvede det bootede jeg op men min xp cd 32 bit og der ville den ikke installere på grund aqf det var en 64 bit. Den sagde noget med at den ikke var kompatibel.
Jeps har tjekket på deres hjemmeside.
Det er en acer aspire 5530g jeg skal ha det på. Godt nok er den født med vista men den kan ikke køre det helt ordentligt
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2010 - 11:03 #3
Husk at gemme ALT du vil beholdeog fjern alle andre harddiske/USB diske du vil være 100% sikker på, at der IKKE ændres ved.

Det er muligt at den skal bruge en SATA driver under installationen.
Det er nemlig sådan, at XP ikke indeholder sata drivere i installationen.
Så enten kan din pc muligvis sættes til at disable AHCI i bios, eller du skal hente en sata driver fra Acer`s hjemmeside og installere den - NÅR XP installationen siger 2tryk på F6 for at install. 3. parts driver"

Du skal lave det som en NYinstallation
Når du kommer til punkt 12 - så Slet (L) din nuværende partition og derefter opretter du en ny (O)

http://spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-installation-side2.htm
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 11:34 #4
du skal hente dine drivere først hos acer- der er lavet til win 7 32 bit
http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

det den har protesteret over er sikkert pegeredskaberne der i vista - de er anderledes i win 7 driveren

sådan gøres det

http://www.gratisupload.dk/download/50689/

m.v.h
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2010 - 11:39 #5
Tja, er da vis skrevet noget i samme stil
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2010 - 11:41 #6
treatmenice [B]Og det er XP - ikke W7[/b] - sååå
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 11:45 #7
Jeg har sådan set gjort det du vil på min Acer maskime, bare fra windoes 7 64bit til XP pro.
Som haverslev skriver, gik jeg bare i bios og satte "Ide" til i stedet for "AHCI" så blev HDD fundet med det samme.
I bios:
(Advanced - Storage configuration - Sata operation mode)

Og dernæst, som treatmenice linker til, hentede jeg driverne til XP hos Acer. Og maskinen kører fint.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 11:48 #8
Ps. Nå linket er måske et andet? Men det overlader jeg til de andre gutter:)
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2010 - 11:51 #9
Spørger ved vist udemærket hvad og hvor driver findes - se indlæg #2
Jeps har tjekket på deres hjemmeside.
Det er en acer aspire 5530g jeg skal ha det på.....
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 12:19 #10
Nå ja, så vi se at få pudset briller:)
Avatar billede Maldir Nybegynder
17. oktober 2010 - 14:08 #11
Jeg takker for svarene. Haverslev måde virkede så du får lige lidt point