Avatar billede BanneRoxx Nybegynder
17. oktober 2010 - 02:24 Der er 7 kommentarer

Windows Xp home. SP2 Problemer.

Hej.

Jeg har lige geninstallert en Fujitsu Simenes bærbar pc med windows XP home SP2, og har opdateret alt via update på nettet.
(Windows som medfølger pcen)
Har prøvet to gange.

Mit problem er så at pcen fejler helt vild Hvis jeg trykker på start popper den op som den skal men der står intet. Prøver jeg at åbne office kommer den med Forskellige fejl. F.eks. (nul) er ikke et gyldigt Win32-program.
Ved Norton 2004.
Der er ikke tilstrækkelige systemressourcer til at gennemføre den anmodede handling.
osv osv

Jeg har geninstalleret mange pcer og aldrig haft et ligende problem.

Har testet rammene med Memtest86+ Nyeste Vertion.
Har testet HDD med. Fujitsu's ejet Diag program men har ikke kunne finde fejl.

Kan i hjælpe mig ?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. oktober 2010 - 07:58 #1
Har du haft internet forbindelse under indstallationen af XP?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 08:02 #2
Windows der følger med, er det en recovery cd, eller Xp Home?
Det vil sige du har haft den oppe at køre, men ved en opdatering og herefter følgende genstart kokser den?
Avatar billede BanneRoxx Nybegynder
17. oktober 2010 - 20:47 #3
#1 Nej den var ikke tilsluttet internettet under installationen.

#2 Der står Fujitsu simenes windows Xp home SP2 på skiven.
Den virker som en helt normal windows skive. Jeg slættede de 2 partioner som var på disken og oprettede 2 nye for at være sikker på den var tom. Formaterede og installerede her efter windows.

Da den var installeret, installered jeg de drivere, og genstarted. Jeg har så ikke rigtig brugt den inden jeg startede med at opdateret via winupdate, da jeg bare ville have den fuld opdaterete. Men det er da lidt mærkelidt at det skulle være når den bliver opdateret ?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 20:56 #4
Må være en af opdateringerne der har fejlet. Kan du køre systemgendannelse?
Så kunne du prøve at skrue tiden lidt tilbage, for at se om den så fungerer.
Avatar billede BanneRoxx Nybegynder
17. oktober 2010 - 21:40 #5
Nej kan ikke komme til at køre systemgendannelse den går helt i ged når jeg prøve at åbne noget.
Prøver at installre den igen og så lade være med at opdatere. Men den vil nu kom kommer med samme fejl når den automatisk begynder at opdatere sig selv når den bliver tilsluttet nettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 21:56 #6
Heller ikke fra fejlsikret tilstand?
Tryk F8 med det samme når du starter og vælg fejlsikret tilstand.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. oktober 2010 - 07:17 #7
Hvis du har Norton antivirus på så afinstaller det, kræver en særlig metode, og tag i stedet Microsoft Security Essentials http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk
Hvor meget ram er der i maskinen, og har du SP3 på?