Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2010 - 06:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

OUTLOOK/MS office 2010 Home & Student...???

Hej...
Jeg sad her forleden og legede med en ny interesse, HTML progammering. Jeg kom til noget med link til min Email.
Jeg trykkede på linket..Og så kom OUTLOOK Express frem og ville opsættes. Jeg er træt af at have det til at styre min Email og vil gerne af med det igen.
Da jeg købte min computer lå Microsoft OFFICE 2007 i en 60 dages prøve version(Det har åbenbart været PROF udgaven), for da de 60 dage var udløbet. Købte jeg over nettet, ved Elgiganten. Microsoft OFFICE til hjemmet og studiet 2010 udgaven. Jeg installerede den. Den indeholder (Word,Exel,Powerpoint og OneNote), men nu her ser det udtil at jeg også har fået resten af den proffessional ugave med, men ud over (Word,Exel,Powerpoint og OneNote), er de andre ting "prøve versionen) som jo er udløbet.
Mit spørgsmål går ud på om der er nogen der kan fortælle mig , hvorledes jeg kommer af med det, sådan at jeg kan få en "CLEAN" installation af Microsoft OFFICE til hjemmet og studiet, der iblandt kommer af med OUTLOOK EXPRESS.

PÅ forhånd tak..!!
Avatar billede be_nice Juniormester
13. oktober 2010 - 07:42 #1
Outlook Express er ikke linket op med din Microsoft Office pakke - men derimod en mailklient der følger med Windows.

Og du har ret i, at Home Student versionen ikke indeholder Outlook.

Jeg går ud fra at du kører Win XP (i Vista og Win 7 hedder Outlook Express nu Windows Mail) så du skal "bare" have fjernet Outlook Express ved at fjerne funktionen:

--> Kontrolpanel
--> Tilføj/fjern programmer
--> Tilføj/fjern Windows komponenter
--> Fjern afkrydnings i Outlook Express
Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2010 - 08:12 #2
Hej..
Nej okay, men OUTLOOK siger prøveversionen(2010) er udløbet.
Nej Jeg kører Windows Vista Home preminum... Hmm.. Hvorfor mon det program så hedder OUTLOOK EXPRESS.... Hvis du siger det hedder Windows mail i Vista.
Den der med :
  --> kontrolpanel(Funger)
  --> Tilføj/Fjern progammmer(KUN Fjern)
  --> Tilføj/Fjern Windows komponenter(Ingen punkt der hedder)
Så det funger ikke helt for mig endnu..
Avatar billede be_nice Juniormester
13. oktober 2010 - 08:29 #3
Hvilken version IE kører du?

Og nej, da du kører Vista kan du ikke afinstallere på den måde jeg beskrev tidligere.
Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2010 - 14:23 #4
Hej...
Jeh kører IE- version 8.0600.18943.

Nej det mente jeg nok, men nu da jeg var inde på en andens hjemmeside og ville vedkommens MailTO-link. Starter den OUTLOOK EXPRESS. Og den vil jeg gerne af med.
Håber du har en VISTA løsning til problemet.
Avatar billede be_nice Juniormester
13. oktober 2010 - 14:31 #5
Og du er sikker på at vi taler om Outlook Express - det er ikke bare den nye version (Windows mail)?

Hvilket mailprogram benytter du normalt?
Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2010 - 15:09 #6
Hej..
Ja..jeg er sikker, når jeg tager "START Knappen", så aller øverst ligger IEXplorer og så Microsoft OUTLOOK, men jeg har en "Hotkey" på mit tastatur, når den trykkes startes ganske "Windows Mail*", som siger det ikke er standardprogram.
Så jeg har begge, OUTLOOK(Kan se på start skærmen til det at det er en del af OFFICE), er mere avanceret, men vil gerne af med det, hvis det kunne lykkes, tror som sagt i mit spørgsmål, at det stammer fra den 2007 prøveversion af Microsoft office der lå på computeren, da jeg købte den, så en fuldstændig "AFINSTALLERING" af office fra computeren ville være at foretrække. og så geninstallere Ofice home & Student 2010.
Avatar billede be_nice Juniormester
13. oktober 2010 - 16:18 #7
Ok - så tror jeg vi er enige (det forvirrede bare at du blev ved med at skrive Outlook Express)

Hvis du gerne vil af med den oprindelige version af Microsoft Office, skulle du gerne kunne finde afinstallation via kontrolpanelet:

--> Start
--> Kontrolpanel
--> Programmer og Funktioner
--> Vælg Microsoft Office i oversigten
--> Tryk på Fjern (kommer frem når du har valgt)

Hvis du er heldig, så har du 2 linjer med Microsoft Office - den oprindelige prøveversion (husker ikke hvad de kalder den), samt din 2010 version. I så fald slipper du for at geninstallere 2010 igen - men ellers er der kun den "hårde" vej.

Med hensyn til dit mailprogram, så kan du vælge at bruge Windows Mail som standard program - hvis det er det du vil:

--> Start
--> Kontrolpanel
--> Standardprogrammer
--> Vælg dit mailprogram på listen
--> Tryk på "Benyt dette program som standard"
Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2010 - 19:22 #8
Hej...

Nu har jeg prøvet at kigge i kontrolpanel/Programmer/"Fjern programmer"... Der er det eneste der er der er Microsoft OFFICE Home & Student 2010. Ingen 2007 version (Prøve versionen)eller noget OUTLOOK EXPRESS. Men kigger jeg opdateringer.. kan jeg se den har 2 opdateringer til OUTLOOK EXPRESS.
Og fakta er at programmet er på computeren. Starter, når jeg prøver at maile til nogen. Men kan ikke finde det i fjern programmer.
Hvad gør man lige her..???
Avatar billede be_nice Juniormester
13. oktober 2010 - 19:29 #9
Har du forsøgt 2. del i min seneste post?
Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2010 - 19:41 #10
Hej..
Nej ikke endnu.. tror også Windows mail selv vil spørge mig om jeg vil bruge det som standard nææste gang jeg starter det.
Men det var jo egentligt med at komme af med det outlook,
men måske jeg så skal afinstallere Office home & student 2010..???
Avatar billede be_nice Juniormester
13. oktober 2010 - 19:44 #11
Du er nok nødt til at give det et forsøg...
Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2010 - 20:50 #12
Hej igen...
Prøvede lige at tjekke OUTLOOK ud, den sagde under hjælp at det var Prøveversionen af OFFICE 2010, og at den indeholdt(Ms Access,Outlook, Excel,OneNote,Powerpoint,Publisher og Word).
Så nu er jeg altså klar over det er den prøveversion der driller mig.
Så den skal væk, men der inde i outlook var der et link "Sådan fjernes versionen".
Den sagde det sammen som du gjorde i din første del. af forrige indlæg.
Men men men, HVORDAN når hverken (ACCESS,OUTLOOK,EXCEL,ONENOTE,POWERPOINT,PUBLISHER eller Word)
Er på listen over programmer der kan "FJERNES".
Prøver lige din anden del.
Men jeg skal have fjernet de komponenter fra prøveversionen.
Avatar billede be_nice Juniormester
14. oktober 2010 - 06:19 #13
Hvis du kører første del igennem - den med fjern Microsoft Office - så kan du i stedet for at klikke på Fjern, måske være heldig at kunne bruge Reparer funktionen i stedet.

Jeg har ikke selv haft en prøveversion og en "fuld" version installeret på samme tid - men hvis du er heldig, kan du måske få lov til at vælge de programmer du vil fjerne ad den vej.

Ellers må du desværre afinstallere hele Microsoft Office, og så installere Home Student forfra.
Avatar billede NielsErikP Mester
14. oktober 2010 - 14:31 #14
Hej..
Okay det prøver jeg...Men så er det Home & Student jeg skal reparer mener du.
Skulle det nu blive nødvendig at afinstallere hele office...
Sletter den så også de dokumenter man har skrevet i Word.
Avatar billede be_nice Juniormester
14. oktober 2010 - 14:54 #15
Nej, du sletter kun programmerne - alle dokumenter du har lavet/gemt vil fortsat være tilgængelig.
Avatar billede NielsErikP Mester
14. oktober 2010 - 15:27 #16
Hej..
Har prøvet følgende..:
    Start->
    Kontrolpanel-> "Satandard Visning"
    Programmer/Funktioner->
    Microsoft Office Home & Student -> Højre klik
    "Fjern" og "Rediger" ->
    Vælger "Rediger"->

Så fremkommer "Rediger Microsoft Office Home& Student 2010 installationen, med følgende radiobuttons...:

    Tilføj eller Fjern funktioner.
    Reparer.
    Fjern.
    Angiv produkt nøgle.

Jeg vælger "Tilføj eller Fjern", så kommer skærmen "Tilpas, hvordan Microsoft Office programmerne skal køre, der er så følgende valg muligheder..;
          Microsoft Access
          Microsoft Excell
          Microsoft OneNote
          Microsoft Outlook
          Microsoft Powerpoint
          Microsoft Publisher
          Microsoft Visio- Fremviser
          Microsoft Word
          Office- Værktøjer-

Under samtlige af de muligheder er der følgende valg muligheder...:
        Kør fra denne computer
        Kør alt fra denne computer
        Installeres første gamg det bruges
        Ikke tilgængelig

Ved squ ikke rigtigt, hvad jeg skal gøre her, kan du evt. sae noget jeg ikke kan...
Avatar billede be_nice Juniormester
14. oktober 2010 - 15:48 #17
Jeg vil mene at du skal vælge "Ikke tilgængelig" for de programmer som du vil fjerne.

Du kan jo starte med Outlook
Avatar billede NielsErikP Mester
14. oktober 2010 - 16:35 #18
Hej..
"Ikke tilgængelig", så ud til at virke, søgte jeg på Outlook.. Var der kun en mappe der hed "OUTLOOK FILER" og en fil der hedder Outlook.pst.
Så det kørte jeg på de "PROF" udgaver også.. søgte dem så men det kunne ikke findes.
Så problemet ser ud til at være løst.
Send mig et svar og pointene er dine... Og tusind tak for hjælpen.
Avatar billede be_nice Juniormester
14. oktober 2010 - 17:21 #19
Super at du fik det løst.