Avatar billede daniel-123 Nybegynder
11. oktober 2010 - 17:49 Der er 7 kommentarer

Fjerne program 100%

Hej

Jeg har problemer med at fjerne et spil helt fra min computer. Jeg har slettet alle filer, der har noget med det at gøre, og programmet optræder heller ikke under kontrolpanel-fjern program. Problemet er, når jeg gerne vil geninstallere det, så siger den, at jeg enten kan lauche eller reparere, så den mener, stadig programmet er på computeren. Hvis jeg vælger nogle af disse, giver den bare fejl. Hvordan fjerner jeg det helt, så jeg igen kan installere det? :D

Tak på forhånd
Avatar billede daniel-123 Nybegynder
11. oktober 2010 - 18:19 #2
Hej

Det er Vista. Jeg fjernede oprindeligt programmet med ccleaner. Jeg prøvede at downloade det øverste du linker til, men problemet er at spillet jo ikke vises under programmer, og derfor kan programmet jo ikke fjerne det. Det er som om der ligger nogle rester tilbage fra det, som ikke er blevet fjernet.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2010 - 18:47 #3
nogle programmer har fx en måneds gratis prøvetid - hvis du så kan afinstallere 100%, så kunne du jo starte forfra på en ny måned. Det går ikke, så nogle producenter placerer så en lille fil på et andet sted på maskinen - findes den ved næste installation, så er prøvetiden udløbet.
Alt andet lige - du skal lave et image af din disk før første installation - og indlæse dette image før næste installation. Det smadrer så mulighed for overhovet at indlæse andre programmer - men det er prisen.
11. oktober 2010 - 19:22 #4
... ikke nødvendigvis en 'lille fil' - kan også være en KEY i RegBasen ...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2010 - 19:37 #5
Har du slettet den destinationsmappe det lå i? Mange gange bliver ikke alle filer fjernet herfra, og når du så genindstallerer lægges det nye spil oveni der hvor det gamle lå.
Og som Karise skriver ligger der helt sikkert også nøgler i regbasen der ikke fjernes vea afinstallation.
For at slette de værdier der ligger i den gamle spilmappe, så brug et program der overskriver mappen når den slettes. Så kan den nye installation nemlig ikke se disse filer. Bruger selv Eraser til at slette med på min pc.
http://eraser.heidi.ie/
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2010 - 19:57 #6
inden du går helt amok i filer/key osv.
Jeg lavede for ca 15 år tilbage et program, der skulle regitreres senest efter 6 mdr. Der lavede jeg en lille fil i \windows\inf mappen med et navn, der intet havde med mit program at gøre - filen belv laves ved første kørsel (ie den var der ikke i forvejen). Og hvis datoen på mappen, som programmet blev installeret i var FØR datoen i inf-filen (ved geninstallation) så var den pr def udløbet. Var den senere, så var datoen i inf-filen den virkende.
Der kan laves mange hundekunster i den anledning.
Du kan så ikke fjerne spillet 100% - dvs du får ikke lov til at få en ny mulighed for at køre en test-periode - lev med det.
Avatar billede falster Ekspert
11. oktober 2010 - 21:50 #7
Prøv også "Windows Installer Clean Up", som omtalt her:

http://www.makeuseof.com/tag/microsoft-offers-up-a-windows-installer-clean-up-utility-windows/

Linket i artiklen til MS virker ikke, men Google på MSICUU2.exe finder den.

F.eks. her

http://www.filewatcher.com/m/msicuu2.exe.189920.0.0.html