Avatar billede HJRY Novice
10. oktober 2010 - 17:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiere celle et antal gange til højre

Hej.
Jeg er ved at oprette et ark, hvor jeg har brug for at en celle bliver kopieret et antal gange til højre antallet tastes ind i en anden celle f.eks:

C1 antal kopieringer
C2 cellen der skal kopieres til C3 osv

I celle C2 er der en formel som dividerer med C1, hvilket giver mig en cirkulær reference, er dette muligt at undgå ?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2010 - 18:17 #1
Hvad med:
B1: Det tal der skal divideres med C1
C2: =B1/C1
C3:C100 (eller så langt ned som påkrævet): =HVIS(RÆKKE()-1<=$C$1;$C$2;"")
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2010 - 21:12 #2
Hvis du faktisk mener at kopiere til højre (og ikke til C3 osv., som du også skrev), så brug følgende formel i D2 (og så langt til højre som påkrævet):

=HVIS(KOLONNE()-2<=$C$1;$C$2;"")

Øvrige formler som nævnt i #1.
Avatar billede HJRY Novice
10. oktober 2010 - 21:59 #3
Hej dkhanknu
Det fungerer perfekt til det jeg har spurgt efter, men jeg har også brug for at kunne forskyde resultatet nedaf f.eks 5 celler, hvis du kan hjælpe mig med det.
Vh HJ
Avatar billede HJRY Novice
10. oktober 2010 - 22:42 #4
Det var faktisk til højre, men jeg så ikke dit sidste svar inden jeg skrev igen, jeg giver lige point og opretter tillægsspørgsmålet
forløbig tak
Avatar billede HJRY Novice
10. oktober 2010 - 22:43 #5
hvordan giver men point ?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 07:30 #6