Avatar billede coldbeer Nybegynder
10. oktober 2010 - 12:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændrer jeg mkv-filer?

Jeg har en Iomega screenplayer, der kan gengive de fleste filer, men ikke mkv-filer. Derfor tænker jeg, at det ville hjælpe at convertere dem til f.eks. avi-filer. Er der nogen, derkender et godt program til dette, eller er der en anden (lettere) løsning?
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2010 - 12:11 #1
Super kan klare næsten alt:

http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2010 - 12:16 #2
Avatar billede coldbeer Nybegynder
10. oktober 2010 - 12:34 #3
Tak. Den prøver jeg lige.
Avatar billede frem-ad Professor
10. oktober 2010 - 16:23 #4
Mener også denne kan tage den http://www.formatoz.com/
Avatar billede coldbeer Nybegynder
11. oktober 2010 - 10:23 #5
Jeg har nu prøvet #1, og det virker. men den er langsom.
Er der ikke noget, der er hurtigere??
Avatar billede milter Ekspert
11. oktober 2010 - 13:35 #6
Tjah, nu fylder .mkv-filer jo en hel del som regel, så når du siger "den er langsom", kommer det fuldstændig an på, hvad du sammenligner med.

Prøv at kigge på linket herunder eller linket fra "frem-ad" og se, om nogle af dem gør det hurtigere:

http://www.it-artikler.dk/2008/11/16/afspil-mkv-filer-paa-ps3/
Avatar billede frem-ad Professor
11. oktober 2010 - 16:43 #7
Format Factory som jeg har foreslået synes jeg er i et fornuftig tempo. Jeg brugte også engang et program der hed "Convert VOB to AVI" det er det hurtigst konverteringsprogram jeg har haft med at gøre men kan ikke huske om den kan tage mkv.
MEN generelt tager det en del tid at konvertere for det er jo en stor proces at gøre og ikke noget man gør bare for skægs skyld
Avatar billede coldbeer Nybegynder
11. oktober 2010 - 18:03 #8
FormatFactory er hurtigst, og derfor bliver det 'frem-ad', der får pointene.
Men også mange tak for forslagene til 'milter'. Jeg er blevet meget klogere. Endnu en gang mange tak for hjælpen.
Avatar billede frem-ad Professor
11. oktober 2010 - 18:22 #9
Så er der et point svar her