Avatar billede logdog Nybegynder
08. oktober 2010 - 21:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ram er fyldte hele tiden

Hej eksperter.

Jeg har et problem med mine ram.
first things first
Har windows 7 ultimate
Interl Core 2 Duo E8400 3.00Ghz
2.0 Gb Ram
32 Bit operativ system.
Mit antivirus er
Bitdefender antivirus pro 2011 som selvfølgelig er updateret hele tiden.
mit problem er så at min pc er begyndt at have konstant omkring 85% fyldt og det bevirker at min pc er blevet meget meget landsomt. Men mit cpu forbrug er meget meget lavere. lige nu ligger det på under 5% hele tiden. min antivirus kan ikke finde noget, og har været inde i joblisten og stoppe alt som brugte ressourcer. så jeg er sådan lidt på bar bund. er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?
08. oktober 2010 - 21:57 #1
Point ude: 1.210 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/logdog - du bør (=skal) lige pænt vende tilbage/lukke dine GAMLE spørgsmål...
Det HAR du vist fået at fortalt via EN eller flere automatiske E-mail her fra E. ...

---
08. oktober 2010 - 22:00 #2
Du får lige 'pakken' (selvom jeg ikke ved om du 'gider' at vende tilbage *S* ) ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede jepz13 Nybegynder
08. oktober 2010 - 22:04 #3
Problemet kan også være, at din virtuelle hukommelse er blevet slået fra, har selv oplevet dette.
Dette skyldes at din Swapfil også kaldt sidefil er sat ud af brug eller deaktiveret..

Hvis du går ind i kontrolpanel --> System og sikkerhed --> Advancerede systemindstillinger --> Avanceret --> ved ydeevne trykker du på indstillinger --> herefter fanen avanceret --> derefter afkryds i rubrikken programmer og så tryk på skift --> Derefter brugerdefineret størrelse og her skriver du 3000 i "størrelse ved start" og "Max størrelse" skriver du også 3000. herefter trkker du på "definer" og "ok"
Avatar billede logdog Nybegynder
08. oktober 2010 - 22:44 #4
Jeg har prøvet at vælge svar flere gange på dem som ikke er lukket. men jeg kan ikke, og har også haft sagt det til dem her inde så ved ikke hvad jeg skal gøre mere. men alle de spørgsmål jeg har haft det sidste stykke tid har jeg godt kunne lukke. så det er skam ikke fordi jeg ikke vil, KAN bare ikke af en eller anden årsag. så hvis du har nogen ide til hvad jeg kan gøre så sig det endelig
08. oktober 2010 - 22:55 #5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

Hvis der SÅ IKKE er kommet noget [svar] efter eks 10 dage så lægger du selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget svar for at lukke 'pænt' ...

Har du på nogen måde skrevet tilbage til ->
http://www.eksperten.dk/spm/463279
http://www.eksperten.dk/spm/708925
http://www.eksperten.dk/spm/781489
http://www.eksperten.dk/spm/789726
http://www.eksperten.dk/spm/831515

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

---

(Er der mere du skal vide =)
Avatar billede logdog Nybegynder
08. oktober 2010 - 23:03 #6
så nu kunne jeg godt acceptere svar. og som du sikkert også kan se så har jeg haft åbnet en streng omkring mit problem med at acceptere svar før. men nu har jeg lukket alt hvad jeg kunne finde selv og dem du fandt til mig. godt der er nogen der kan finde ud af det når jeg ikke selv kan ;)
Avatar billede logdog Nybegynder
08. oktober 2010 - 23:04 #7
jepz13 ----> har lige prøvet at gøre det du siger. genstarter lige min pc og ser om det har hjulpet :)
Avatar billede logdog Nybegynder
08. oktober 2010 - 23:11 #8
Så er jeg tilbage. min pc den tog noget længere om at genstarte end den plejer men ram forbruget er da faldet til 41% nu.

karise_larry ---> prøver lige din løsning også. det kan vel ikke skade om ikke andet :)
Avatar billede logdog Nybegynder
08. oktober 2010 - 23:12 #9
karise_larry --> Har Ccleaner i forvejen. men prøver lige de andre ting
Avatar billede logdog Nybegynder
08. oktober 2010 - 23:34 #10
Her er en HiJackThis log

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:33:55, on 08-10-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2011\bdagent.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Users\Ricki\AppData\Local\Google\Update\1.2.183.29\GoogleCrashHandler.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Users\Ricki\AppData\Local\Apps\2.0\3ADO9VRM.9O1\OEQB741Q.MLK\curs..tion_eee711038731a406_0004.0000_1829574f2226d088\CurseClient.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Users\Ricki\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Users\Ricki\Downloads\Ny mappe\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: flashget urlcatch - {2F364306-AA45-47B5-9F9D-39A8B94E7EF7} - C:\Program Files\FlashGet\jccatch.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: FlashGet GetFlash Class - {F156768E-81EF-470C-9057-481BA8380DBA} - C:\Program Files\FlashGet\getflash.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: BitDefender Toolbar - {381FFDE8-2394-4F90-B10D-FC6124A40F8C} - C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2011\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BitDefender Antiphishing Helper] "C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2011\ieshow.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDAgent] "C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2011\bdagent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Ricki\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\spil\cod - mw2\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: CurseClientStartup.ccip
O4 - Global Startup: hamachi.lnk = C:\Program Files\Hamachi\hamachi.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: &Download All with FlashGet - C:\Program Files\FlashGet\jc_all.htm
O8 - Extra context menu item: &Download with FlashGet - C:\Program Files\FlashGet\jc_link.htm
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://software.kuaiche.com
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} (OnlineScanner Control) - http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/flashplayer/current/swflash.cab
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: BitDefender Update Server v2 (Update Server) - BitDefender - C:\Program Files\Common Files\BitDefender\BitDefender Arrakis Server\bin\arrakis3.exe
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (Updatesrv) - BitDefender S.R.L. - C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2011\updatesrv.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - BitDefender S.R.L. - C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2011\vsserv.exe

--
End of file - 7966 bytes
09. oktober 2010 - 00:13 #11
... og loggen fra MalwareBytes ?

---

Der er enkelte andre 'optimeringer' - dette senerer...
Avatar billede logdog Nybegynder
09. oktober 2010 - 00:39 #12
venter stadig på at den malware bliver færdig. den har kørt i over en time nu og intet er fundet endnu.
Avatar billede logdog Nybegynder
09. oktober 2010 - 01:05 #13
Så blev den færdig med at scanne. men den fandt ingen ting. og den kom ikke frem med nogen log eller noget :/
Avatar billede logdog Nybegynder
09. oktober 2010 - 01:12 #14
ok det er lidt smadret. jeg kørte en hurtig skanning efter den fuldstændige. og den fandt 1 fil og kom med en log. så her er den log i det mindste.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4782

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2010-10-09 (01-11-10).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Objekter skannet: 135832
Tid gået: 5 minut(ter), 0 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
C:\Windows\System32\secushr.dat (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
09. oktober 2010 - 08:46 #15
Bingo!

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart:

* [WinampAgent]
* [Adobe Reader Speed Launcher]
* [Adobe ARM]
* [DivXUpdate]
* [Google Update]
* [msnmsgr]  (Eller bruger du LiveMessenger hele tiden ?)

---

Generelt oprydning med CCleaner...

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede logdog Nybegynder
09. oktober 2010 - 14:59 #16
Have den til at køre hele natten for at lave en grundig scanning. men den fandt stadig ingenting. har lige deaktiveret de fleste af de ting du lige sagde der plus lidt andre. så nu køre den bedre. MANGE tak for hjælpen! Kan i ikke begge to smide et svar, for jeg har gjort som i begge sagde og begge ting hjalp.

endnu engang mange tak for hjælpen. og dejlig ikke at have flere udenstående points, så tak for hjælpen til det også :)
09. oktober 2010 - 16:12 #17
Ping...
(Dette er så et [svar]...)