Avatar billede dexen Nybegynder
07. oktober 2010 - 15:40 Der er 7 kommentarer

2 trådløse routere på et netværk

Hej

Jeg har lige fået installeret homeplug herhjemme så jeg kunne have stærkt internet i min stue.

Jeg ved godt man ikke kan have to trådløse routere på et netværk. Men det jeg vil er at fordele nettet inde i stuen til mit tv, ps 3 og (trådløst hvis man kan)

Jeg kører på den klassiske netgear yousee router (af den nyeste slags) på min normale-net

Inde i stuen vil jeg så gerne ha sat min D-link DIR-635 op.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
07. oktober 2010 - 16:02 #1
du trækker bare et kabel fra LAN port på yousee routeren ... til lan port på din dlink
Avatar billede japping Nybegynder
07. oktober 2010 - 18:46 #2
Den rigtige løsning er WDS hvis det er muligt på de 2 routere. Læs mere om hvad WDS er på:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System
Avatar billede zero_lock Nybegynder
08. oktober 2010 - 05:10 #3
self kan du have 2 router på samme net...

men da der ikke er WDS på netgear boxen så er det ikke måden at gøer det på :((

therealyoda er inde på noget...

D-link har faktis lavet en guide hvis du gad læse din manual
til til den har ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-635/DIR-635_manual_10.pdf side 12-13
Avatar billede zero_lock Nybegynder
08. oktober 2010 - 05:10 #4
det var et svar
Avatar billede jakobcl Nybegynder
08. oktober 2010 - 08:51 #5
På den danske D-Link FTP kan du til gengæld finde denne guide:
ftp://ftp.dlink.dk/Products/FAQ/Standard_setup_af_N_draft_routere_som_AP.pdf

Du kan godt have 2 routere på samme netværk, men du kan få lidt problemer, da du i såfald skal gennem to firewalls.

I linked, kan du se hvordan du sætter din D-Link router op som trådløst AP istedet.

Du finder det også andre steder på eksperten. Der er mange med samme spørgsmål efterhånden.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
08. oktober 2010 - 09:12 #6
Avatar billede japping Nybegynder
15. december 2010 - 23:26 #7
lukketid........