Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. oktober 2010 - 13:50 Der er 6 kommentarer

Min pc crasher

Hej jeg har et problem med min stationer pc.. Den crasher flere gange om dagen.. så lukker den ned og starter op igen lige bagefter.. har kigget på nettet hvad det kunne skyldes.. men har ikke fået nogle svar. Så nu spørg jeg her..
Mine venner Tror det mit bundkort eller min version af win7 der er noget galt med..

Maskinen er en Asus
4gb ram
Dualcore intel processor.
Ati 4870 HD grafikkort
bundkort - Asus p5k se/epu
og en Energon 500w strømforsyning
Når jeg spiller spil " knitre" det fra strømforsyningen..

Men anyway.. tilbage til crash .. kigger i logbog og der står

Krisisk : Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.

og det er noget med - Kernel-power at gøre.
- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
  <EventID>41</EventID>
  <Version>2</Version>
  <Level>1</Level>
  <Task>63</Task>
  <Opcode>0</Opcode>
  <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2010-10-04T11:27:52.728823300Z" />
  <EventRecordID>18176</EventRecordID>
  <Correlation />
  <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
  <Channel>System</Channel>
  <Computer>Alucard-pc</Computer>
  <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
  <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
  <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
  </EventData>
  </Event>

I må endelig skrive hvis i ved hvad problemet kan skyldes og hvordan jeg kan lave den ..

Mvh
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. oktober 2010 - 15:34 #1
Advarsel : Kernel -pnp Driveren \Driver\a0mvbafk kunne ikke indlæse enheden ACPI\PNPA000\4&5d18f2df&0. står der også
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2010 - 15:38 #2
Jeg ville umidelbar satse på at der er en kold lodning i din PSU den bør ikke afgi andre lyde end den Blæseren giver.
læs i øvrigt om strømforsyninger.
Strømforsyning.

http://www.altomdata.dk/sandheden_om_din_stroemforsyning
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2010 - 16:07 #3
Enig med poko1 i at den absolut ikke må knitre, når du belaster den.
Det kan sagtens være en dårlig forbindelse der laver denne lyd.
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. oktober 2010 - 16:45 #4
Men kan den også skylde. Kernel-power -- så min pc crasher?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2010 - 17:03 #5
Det kunne jo nettop være der problemet ligger der er mange forskællige spændinger der leveres fra PSUén.og nettop det stik der forsyner CPU kan der jo være problemer med.PS.det link jeg henviser til #2 er fordi der er gået inflation i store PSUér
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. oktober 2010 - 17:23 #6
Når jeg scroller på min mus. knitre det også fra strømforsyningen..