Avatar billede blok1234 Nybegynder
03. oktober 2010 - 21:02 Der er 6 kommentarer

Opløsningen er 640x480 og farverene 4 bit -why?

Hejsa,

Siden jeg sidste gang slukkede min pc og til idag, så er min skærmopløsning og farvevalg gået helt galt. Den kører med opløsning 640x480, og farverne i 4bit.

Jeg kan ikke komme højere. Mit grafikkort er: Nvidia geforce 6600gt, som jeg har prøvet at fjerne og installere igen. Billedet bliver dog kun værere end i fejlsikret tilstand.

Er det grafikkortet der er shot, eller er der et dybere problem med evt. bundkort eller andet?

Håber I kan hjælpe venner!

God aften

J
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2010 - 21:11 #1
Du kunne ved en fejl have fået slettet driveren til kortet gå i enhedshåndteringen og se om der er nogle gule mærker ved kortet?
hvis dit bundkort er et af dem med integreret grafik så prøv at fjerne 6600kortet og se om du så har bedre farver opløsning.
Avatar billede blok1234 Nybegynder
03. oktober 2010 - 21:13 #2
Ingen gule mærker ved kortet.

Prøvede at fjerne kortet, for at genstarte og geninstallere.
Geninstallationen af grafikkortet gjorde det kun grafikken værere
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2010 - 21:19 #3
Så er GPUén nok brændt af. hvis du på bundkortet har et subD 15 hunstik ofte "blåt" så prøv at sætte skærm til det.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
04. oktober 2010 - 18:24 #4
Hej..

Hvilken styresystem bruger den?
Avatar billede blok1234 Nybegynder
16. november 2010 - 08:52 #5
XP
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
16. november 2010 - 15:06 #6
Prøv at installere denne driver - Nvidia Geforce 6600GT.
LINK http://www.gratisupload.dk/download/52196/

Hvis dette ikke virker så prøv følgende..

"Højre" klik med musen ude på skrivebordet + "Egenskaber"
+ "Indstillinger" + "Avanceret" .....

Tryk på + "Skærm" + !!! "Fjern flueben" !!!
"Skjul tilstande som ikke kan vises korrekt på denne skærm".
+ "Anvend". (og ikke ok..)

Tryk nu på "Kort" + "Vis alle tilstande"...

Nu kan du se en del skærm indstillinger som du kan prøve...