Avatar billede Tarius Nybegynder
03. oktober 2010 - 14:54 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Geforce 6800 - Brændt sammen

Hej Eksperter, jeg står i lidt et problem.
Jeg har en 3 år gammel dell stationær, dimension 9150m jeg kan af gode grunde ikke komme ind på computeren, men jeg ved processoren er en intel pentium 4, og det gamle grafikkort var en nvidia geforce 6800.
Mit problem er at det grafikort ikke kan købes længere, men hvordan finder jeg et grafikkort der passer igen ?

Håber i forstår mit spørgsmål, eller spørg.
- Og på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede noltus Novice
03. oktober 2010 - 16:29 #1
Du skal have et AGP grafikkort,se her kortlink.dk/edbpriser/87gt
Avatar billede Tarius Nybegynder
03. oktober 2010 - 19:49 #3
Hvis jeg nu skulle finde et der svarer nogenlunde til en 6800, hvad skulle det så være.
- beklager jeg har ikke ret meget styr over det her.
Og TAK for jeres svar, er rigtig lækkert.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 20:08 #4
Jeg vil foreslå dig et Radeon kort istedet for.
Nu kender jeg ikke din max pris du vil giver, men:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=700673
Avatar billede Jensen DK Novice
04. oktober 2010 - 07:25 #5
Hvis din komputer er 3 år gammel, så tvivler jeg på at der er et AGP kort i, andre dell stationær dimension 9150m kører med Geforce nvidia 7300 turbo eller 8800GT som kører PCI, åbn komputeren og se om grafikkort soklen er brun og se samtidig hvor mange Wat din strømforsyning kan trække, det bestemmer hvilket kort du kan montere.
Avatar billede Tarius Nybegynder
09. oktober 2010 - 12:05 #7
Det er den model som haverslev har fundet der.
Det Radeon kort du fandt der, det er en del bedere end mit gamle ikke ?
Syntes nemlig 500 er lige rigeligt at smide i den, hvis der findes en der er billigere, og stadig svarer til det gamle.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. oktober 2010 - 12:26 #8
Dette er nok det billigste du kan få.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=442700
Avatar billede haverslev Novice
09. oktober 2010 - 13:29 #9
Du kan jo prøve at pege på et af de billige grafikkort - i det link jeg har lagt i #6, som du evt. kunne tænke dig, så kan vi jo sige for/imod for det :-)
Det er bl.a der silbidor har taget linket fra til det ASUS EN8500GT/HTP kort til 343,-kr.  (nr.6 på listen)
Avatar billede Tarius Nybegynder
09. oktober 2010 - 14:22 #10
Bare iorden, nu har jeg været inde og kigge lidt, det Asuskort der er det udemærket, eller helt hen i skoven ?
Avatar billede Jensen DK Novice
10. oktober 2010 - 07:43 #11
Det er lidt bedre en dit Nvidia 6800 og sikkert det bedste til prisen.
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2010 - 21:06 #12
Avatar billede Tarius Nybegynder
20. december 2010 - 13:16 #13
Hov jeg beklager jeg ikke har fået svaret jer ! Mange tak for hjælpen eksperter :)
Jeg fik løst mit problem på en helt anden måde, jeg fandt ud af at man kunne "Bage" sit grafikkort, for at reparere evt. løse forbindelser.
- Og det virkede faktisk fantastisk i mit tilfælde.
Avatar billede Tarius Nybegynder
12. februar 2012 - 01:37 #14
.