Avatar billede louise_dk Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:47 Der er 2 kommentarer

Udskifte dvd drev, kompatibel ny drev?

Min kærestes bærbar har et defekt dvd -drev, computeren kan ikke starte med den i, men uden den kan den godt starte op.

Lidt hjælp til at finde et erstatningsdrev?

Computeren er en Fujitsu Siemens, model Amilo Pa-2510. På drevet står der: Toshiba Samsung DVD Writer Model TS-L632.

Ved en stregkode står der: TS-L632H/FSAH 6RAPA28823 F/W=fs03

Drevet er lavet i samarbejde med 4 forskellige producenter, så er usikker på om jeg kan købe fra en af de andre producenter.

En søgning viser at et nyt drev fra dansk side koster omkring 1000 kr for den rigtige version.
03. oktober 2010 - 13:20 #1
... bliver det DVD drev brugt MEGET tit ?

Forstået på den måde at inverstér i en externt (USB baseret) drev...
Avatar billede louise_dk Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:56 #2
Han spiller farming simulator næsten dagligt, hvor dvd'en skal sidde i drevet, for at kunne spille.

Har ikke meget kendskab til eksterne dvd drev, så ved ikke om det er hurtigt nok til at det ikke vil volde problemer mht at spille.

Hvis et eksternt er lige så godt, så spillet kan spilles uden problemer, vil et eksternt være brugbart.