Avatar billede kim_engrob Nybegynder
02. oktober 2010 - 12:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spam med "mig" som afsender

Hej.
Flere personer i mit adressekartotek modtager spam mail som ser ud som om det kommer fra mig.

Jeg har i årevis haft min hotmail adresse, men nu er det altså gået galt.

Jeg har ændret mit password og kørt AVG Internet Security hvor jeg fandt et par trojanske heste.

Kan jeg gøre noget for at stoppe det, eller er jeg nødt til at skifte mailadresse?

Jeg har ca. 10GB backup af mine fotos på Skydrive, så hvis jeg skal have en ny adresse, vil jeg gerne have dem et andet sted hen.

Nogen forslag?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2010 - 13:16 #1
Oprydning mm:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren
02. oktober 2010 - 13:27 #2
Velkendt 'problem' *S*

... og de modtager også 'spam' SELVOM din PC er helt slukket ?

Et 'bandit' program (eller person ?) ude i verden har opsnappet/gættet dit (tidligere) passwd/kodeord til din HOTMAIL. Og (mis)bruger/(mis)brugte din konto mere eller mindre automatisk at udsende det du (de andre) oplever...

Altså IKKE noget 'snavs' lokalt på DIN PC !!!

Burde være stoppet nu, da du har ændre passwd/kodeord...

---

Til en anden gang; hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/kim_engrob ? Du bør/skal lige følge op på dine to GAMLE spørmsmål, hvor du aldrig er vendt tilbage ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. oktober 2010 - 13:59 #3
Da det er en Hotmail adresse, er der nok ikke store chancer for at problemet er lokalt på din pc.
Dog er det ok lige at tjekke.

Har modtagerne af mails fra dig tjekket i email om den rent faktisk også kommer fra dig?
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
02. oktober 2010 - 14:23 #4
Tak for mange gode svar.
-Jeg kører Windows Vista.
-Andre modtager spam selvom min pc er slukket ja
-det er ikke stoppet efter jeg har ændret password
-jeg bruger oftest windows live mail på min stationære derhjemme
-jeg kan ikke uddele point til andre end mig selv på mine gamle spørgsmål, da knappen til pointene mangler ud for jeres brugernavn. (Det gælder også indlæg i dette spørgsmål :-(

Jeg prøver lige CC og malware, så må vi se om det virker.

Jeg forstår ikke helt følgende: De spammails som ser ud som om de kommer fra mig, er de sendt fra min konto, eller en der ligner?

Mvh kim
02. oktober 2010 - 14:29 #5
NB: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. oktober 2010 - 14:29 #6
Det kan være at du bare står som afsender, men ikke er sendt fra din konto.
Typisk sker dette hvis man offentliggør sin mail adresse på nettet...

-jeg kan ikke uddele point til andre end mig selv på mine gamle spørgsmål, da knappen til pointene mangler ud for jeres brugernavn. (Det gælder også indlæg i dette spørgsmål :-(

Det er fordi vi er ved at finde en løsning. Der er ingen grund til at lægge svar, når problemets rod ikke er fundet :)

P.s. Svar (til løsninger og pointgivning) = du skal ikke selv lægge svar.
02. oktober 2010 - 14:30 #7
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5 - læs og måske forstå ...
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
17. oktober 2010 - 20:28 #8
Tak for mange gode svar. Problemet er løst

220661 får pointene, vil du oprette et svar så du kan modtage dem.

Mvh kim
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 20:41 #9
Svar kommer her.