Avatar billede aztrid Nybegynder
01. oktober 2010 - 11:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af antal af celler

Det er garantrisse helt vildt enkelt, men det ændrer ikke på at jeg ikke kan finde ud a det ...

I mit regneark kan jeg sortere efter følgende kriterier: Måned, år og status.

Jeg vil gerne kunne trække antallet af celler, hvor f.eks. 'Måned' er angivet til 'September', 'År' er angivet til '2010' og 'Status' er angivet til 'Lukket', således at jeg får antallet af lukkede sager fra september 2010.

Det er altså ikke et udtræk af numeriske data, men blot resultatet af en sammenlægning af sorterede celler.

Resultatet skal returneres i en celle på et andet faneblad i samme ark.

Anyone?

:-) aztrid
01. oktober 2010 - 12:24 #1
=SUMPRODUKT((A1:A10="September")*(B1:B10=2010)*(C1:C10="Lukket"))
Avatar billede aztrid Nybegynder
01. oktober 2010 - 12:34 #2
Takker!

Kan den lægge sammen løbende?

Hvis nu vi siger 'Okotber' i stedet for 'September' - og jeg resten af oktober løbende lukker sager, dvs ændrer deres status til 'Lukket' - vil dette så reflekteres i det felt hvor resultatet returneres?

Det skal siges, at status ændres i en kolonne, hvor der er flere muligheder for status.

:-) astrid
01. oktober 2010 - 13:19 #3
Resultatet vil løbende blive opdateret.
Avatar billede aztrid Nybegynder
01. oktober 2010 - 15:10 #4
Det virker ikke for mig, men du får pointene alligevel, da jeg er sikker på, at det ville virke i et knap så på mange måder fucked up avanceret regneark som det jeg sidder med lige nu ;-)