Avatar billede bty Nybegynder
25. juli 2001 - 00:47 Der er 6 kommentarer

manglende adgang til cd-drev

I forb.med formatering af min hardisk har jeg brændt en cd med mine data. Problemet er, at jeg ikke kan få adgang til dem. Filerne er uskadte, men fejlmeddelelsen lyder, at systemet ikke kan genkende enheden. Hvad gør jeg??mvh bty
Avatar billede jasber Nybegynder
25. juli 2001 - 00:53 #1
Hvad er dit OS, og hvilket bundkort har du?
Avatar billede jasber Nybegynder
25. juli 2001 - 01:02 #2
Hvis du har en maskine, med et VIA chip-sæt skal du lige opdatere, med seneste \"4-in-1\" driver. Har selv løst samme problem med den.

Den kan hentes her:
http://download.infonet.by/download.asp?file=1000
Avatar billede bty Nybegynder
25. juli 2001 - 01:31 #3
Jeg har et AMD K6-2 bundkort + Aladdin 5 chipset.
Kan jeg komme videre ad den indtil videre anviste vej? bty
Avatar billede jasber Nybegynder
25. juli 2001 - 02:24 #4
Nej det kan du desværre nok ikke - Prøv at gå i enhedshåndteringen og slet alle de enheder der står under \"andre enheder\" (other devices) - Prøv at reboot og se om dit CDrom drev ikke bliver fundet.
Avatar billede bty Nybegynder
25. juli 2001 - 07:14 #5
Problemet er at jeg godt kan åbne cd-drevet, se filer+navne, men i det øjeblik jeg vil kopiere  dem over på c-drevet kommer meldingen: systemet genkender ikke enheden. hilsen og tak. bty
Avatar billede bty Nybegynder
29. juli 2001 - 17:58 #6
Mulighederne ligger nok i programmet CD-R diagnostic, men jeg har kun demoen indtil videre og kan derfor ikke konstatere om kopifunktionen virker.