Avatar billede carlaemilie Nybegynder
28. september 2010 - 17:48 Der er 6 kommentarer

hvorfor fylder det såååååå meget

Min projektmappe fylder helt vildt meget og det tager ca 1½ time at åbne den. Hver gang jeg ændre noget, tager det et sted mellem ½ og 1 time at gennemføre det. Kan der være for mange data og for mange/lange formler??
Er der nogen, der har nogle ideer til hvad man kan gøre for at det ikke bliver fylder for meget. Lige nu fylder det 953.000 KB. Det holder ikke.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. september 2010 - 18:08 #1
Måske skulle der en større renovering til. Det vil kræve en analyse af det formål, som skal opfyldes. VBA kunne måske afhjælpe.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. september 2010 - 18:09 #2
PS.: Hvilken version af Excel anvender du?
Avatar billede carlaemilie Nybegynder
01. oktober 2010 - 10:23 #3
jeg anvender 2007 pro Jeg tror det er fordi jeg har for mange lange koder i cellerne (2 ark med 15000x56 celler) næsten alle celler indeholder hvis, lopslg og ER fuktioner. Men skal excel ikke kunne administrere dette? Ville det hjælpe hvis jeg gik over til VPA koder?
Avatar billede supertekst Ekspert
01. oktober 2010 - 10:58 #4
Ok - det er jo mange celler, der skal beregnes (840.000).

Må man spørge hvilke formål regnearket har?

VBA gør det ikke alene - jeg tror også der skal en omstrukturering.
Avatar billede carlaemilie Nybegynder
06. oktober 2010 - 17:41 #5
Hej igen
Jeg har ryddet op i alle formler og smidt min database over i en anden mappe. Det hjalp
Avatar billede supertekst Ekspert
06. oktober 2010 - 17:49 #6
Til lykke med det..
(Husk at lukke sp.)