Avatar billede dysterland Nybegynder
27. september 2010 - 18:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

iFrame problem - navigation/tilbage til toppen

Jeg har oprettet hjemmesiden www.hififorfolket.dk, og jeg er egentlig ved at være ok tilfreds med den. Der er dog én ting, som jeg godt kunne tænke mig at forbedre.

Mit forum (baseret på phpBB) på hjemmesiden har en anden adresse end hovedsiden, og derfor har jeg brugt iFrame til at integrere forum på hjemmesiden - og det fungerer også ok.

Men det giver det problem, at når man navigerer i forum, kommer man ikke tilbage til toppen af siden - sikkert fordi browseren ikke opdager, at man går til en ny side, fordi navigationen foregår i iFrame - giver det mening? Altså, når man har nået til bunden af en side i forum, og klikker til en ny side, så er man stadig i bunden, når man kommer til næste side. IFrame er sat til at være ret høj, fordi jeg gerne vil undgå to scroll-bars.

Kan man konfigurere iFrame (eller bruge en anden løsning), så man automatisk kommer tilbage til toppen af siden, når man klikker på noget i forum?

Det skal lige siges, at iFrame pt. er indstillet i Typo3, men jeg kan uden problemer bruge ren HTML i stedet.
Avatar billede w13 Novice
28. september 2010 - 19:36 #1
Du kan prøve at lægge følgende onload på Iframet:

onload="window.scrollTo(0,0);"

:)
Avatar billede dysterland Nybegynder
30. september 2010 - 10:30 #2
Nej, det ændrer ikke noget for mig - skal det sættes ind et bestemt sted?
Avatar billede w13 Novice
30. september 2010 - 10:40 #3
Ja, på dit Iframe, fx.:

<iframe src="..." onload="window.scrollTo(0,0)"></iframe>
Avatar billede dysterland Nybegynder
27. februar 2011 - 20:10 #4
Nu fik jeg det ENDELIG til at virke - tak!