Avatar billede NielsErikP Mester
27. september 2010 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Angiv Netværks placering..???????

Hej
Jeg Kører OS..: WINDOWS VISTA HOME PREMINUM 64Bit.
Når jeg starter min pc...Komemer der engang imellem en diaglogboks der hedder "Angiv Netværks placering"

  Vælg en placering af netværket (Netværk 4)

    (Hjemme)
    Vælg denne indstilling for et hjem eller tilsvarende
    placering..osv.

    (Arbejde)

    (Offentlig placering)
-----------------------------------------------------------------
Altså der er mulighed for at vælge mellem (Hjemme), (Arbejde), (Offentlig placering).
Nu kommer mit problem så...ved ikke om der er nogen der har et svar, men hvorfor pludselig oprette (Netværk 4), når der var (Netværk 3) og før det (Netværk 2) i forvejen. og som tilsyneladende virkede fint begge to.
Er det noget man kan forhindre, og hvis.... hvorledes gøres det så... og lige et tillægs spørgsmål, hvorfor gør VISTA det..???

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 17:16 #1
Hvor tit sker dette? Hver 14 dag.
Kan det tænkes det sker, når udbyderen skifter mellem de to ip adresser der måske er til dit internet.
Har du kontaktet udbyder?
Avatar billede NielsErikP Mester
27. september 2010 - 21:12 #2
Hej....
Tja... hvor tit?? ja..cirka hcer 14. dag/3 uger.
Har fiberbredbånd og har lige skiftet fra en 25/25 forbindelse til 60/60. og bad i den forbindelse om en dynamisk ip adresse... en fast ville blive lidt dyrer.
Ja... havde fat i energi selskabet i dag... teknisk support... De sagde det ikke havde noget med dem at gøre...Det var mit Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 21:18 #3
Okay. Har din Vista altid gjort det, også med 25/25 forbindelsen?
Avatar billede NielsErikP Mester
27. september 2010 - 23:38 #4
Hej...
Ja.. de 3 første Netværk 1, Netværk 2 , Netværk 3... var på min 25/25 forbindelse..
Har du en ide, hvorfor VISTA gør det??? og hvad der kan gøres ved det..??
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2010 - 16:02 #5
Desværre har jeg ikke nogen ide til det. Vi har to bærbare her i huset som mine sønner bruger, og de melder ikke noget om at det opretter nye netværk. Så det må jo være en indstilling i din pc der gør det.
Gad vide om der er et sted hvor man kan gendanne indtillingerne til netkortet, så den ikke laver disse mærkelige ting?
(andre i denne tråd)???
Avatar billede NielsErikP Mester
27. oktober 2010 - 12:42 #6
Tja... da der ikke ser ud til at være nogen der har en løsning eller en ide til problemets løsning, vil jeg lukke spørgsmålet og selv hente pointene hjem.