Avatar billede barth Professor
23. september 2010 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Links i Outlook 2007

Jeg har fået et meget mærkeligt problem på mincomputer i mit sommerhus i Tyrkiet.

Når jeg i en mail trykker på et link til en hjemmeside får jeg beskeden:

Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministrator.

Links i Google og på Internetsider fungerer fint. Det er kun i Outlook inkl. opgaver det går galt.

Jeg kører Vista, og der er plads nok på computeren. Og tidligere har det virket fint.

Nu er jeg nødt til at kopiere et link jeg vil bruge, og så komme ind den vej, og det er irriterende upraktisk.

Jeg håber på et godt råd.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2010 - 17:16 #1
Har du skiftet browser for nylig?
Eller evt. afprøvet en anden browser?
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
23. september 2010 - 19:49 #2
Hej hej

Jeg har haft samme problem, og løste det med dette link...

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q310049#letmefixit
Avatar billede barth Professor
24. september 2010 - 09:12 #3
Hej Vejmand. Nej det har jeg ikke.
Avatar billede barth Professor
24. september 2010 - 12:19 #4
Hej Michael.
Tusind tak for dit forslag. Det ser næsten ud til at have løst problemet, men desværre kun næsten. Så måske kan du - eller en anden - hjælpe mig til at få løst det helt.
Det der sker nu er, at når jeg klikker på et link får jeg dialogboksen, at Windows ikke kan åbne filen. Jeg kan så vælge program til at åbne den, og her vælger jeg Internet, og markerer, at dette program altid skal bruges til at åbne denne tptype fil.
Nå åbner Internet linket, men desværre får jeg denne boks hver gang jeg klikker på et link.
Så det har ikke hjulpet at jeg har markeret, at Internet altid skal åbne denne type fil. Det lader til, at den ikke opfatter det næste link jeg klikker på som den samme type fil.
Så i virkeligheden er jeg jo lige vidt, blot på en anden måde.
Håber meget på hjælp.
Hilsen Hans
Avatar billede barth Professor
10. juli 2011 - 17:33 #5
Jeg har geninstalleret computeren, og lavet en fuld opdatering, så nu er problemet løst.