Avatar billede whitewolfie Nybegynder
21. september 2010 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

computer genstarter ved start??

Hej folkens, I må sku hjælpe mig her hvis I kan.

Jeg er kommet i besiddelse af en bærbar, HP Pavallion ZV5000, (http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00228514.pdf som er blevet udsat for lidt mishandling so it seems.
En person ville gøre et familiemedlems pc hurtigere, åbenbart ved at installere et nyt windows på den, men den er helt gal.

Fyren fortæller, at den bare begyndte at genstarte konstant efter den var blevet afleveret til ham og det er simpelt løgn, der har aldrig været problemer med den før.!

Problemet er, at den genstarter lige så snart man kommer dertil hvor man skal logge ind, (hvis man altså har kode på).
Den genstarter prompte og sådan bliver det ved. Fejlen hedder dette: http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... C00168.jpg

Så, jeg ville egentlig bare prøve at formatere den til fabriksny som de fleste i dag kan, ved bare at spamme F8 og komme hertil and so on: http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... C00167.jpg

-men det virker bare ikke, jeg kommer ingen vegne.

Har I forslag til at rette fejlen eller få geninstallere XP home? Jeg har ingen cd.
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. september 2010 - 12:43 #2
Som regel ligger der en skjult partition på bærbaren, hvor du kan gendanne den oprindelige installation med firmware...men kan godt nok ikke lige finde noget om det i din manual. Jeg tror man skal trykke en kode (nogle taster) under bootup (POST), for at starte den installation...
Avatar billede whitewolfie Nybegynder
22. september 2010 - 16:30 #3
Ok, jamen jeg kan heller ikke komme frem til noget, det burde helt sikkert kunne lade sig gøre.!

Håber på flere input
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. september 2010 - 18:15 #4
Fra HP's hjemmeside:

To determine if the HP Recovery Manager is operational, press the power switch to turn on the computer, and then repeatedly press f11 during the startup. If the Recovery Manager is operational, the computer will display a prompt to either (1) recover the operating system from files stored on the recovery partition, or (2) create a set of recovery discs which does not require the purchase of a replacement recovery disc.
Avatar billede whitewolfie Nybegynder
22. september 2010 - 22:42 #5
F11 tasten føre ingen vegne.

Jeg måtte ty til andre metoder da dette bare skulle ordnes asap. håber sku aldrig dette sker igen.
men tak for indsatsen drenger
Avatar billede whitewolfie Nybegynder
23. september 2010 - 18:59 #6
.