Avatar billede djthomas Nybegynder
21. september 2010 - 15:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Enkelte programmer skal køres sonm administrator

Jeg sidder på et win 2k8 system med win 7 klienter.

Klienterne skal ikke kunne være localadmin, da de ikke må kunne installere software. Men 2 programmer kræver at de køre med administrator rettigheder.

Jeg har højre klikket på exe filen og sagt at den skal køres aom administrator, men hver gan brugeren prøver at eksekvere programmet, så skal jeg indtaste mit admin login (hver gang)

Hvordan kan jeg som administrator sætte et program hos en bruger til at køre med ophøjede rettigheder, uden at brugeren skal gøre noget?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
21. september 2010 - 17:46 #1
Jeg har kun vista, men tror ikke forskellen er så stor.
Så et skud i tågen og ved ikke om det hjælper.

Hvis du højer klikker på programmets genvej og siger egenskaber.
Tager fanebladet sikkerhed
Er det så ikke noget der du kan bruge?

Måske er jeg også helt forkert på den
Avatar billede djthomas Nybegynder
21. september 2010 - 18:12 #2
Det er jo det jeg har gjort. Men problemet er at adminsitratoren (mig) skal indtaste brugernavn og adgangs kode hvergang en bruger vil starte programmet...

Problemet er jo at der er flere maskiner og flere brugere...
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
21. september 2010 - 18:48 #3
har lige lidt travlt så har kun lige skimtet den her igennem men hvis du har lidt tid så tjek lige om det er noget du kan bruge:

http://www.tech-forums.net/pc/f127/admin-rights-vista-windows-7-a-197772/

Ellers kom tilbage så skal jeg nok kigge lidt mere på nettet
Avatar billede djthomas Nybegynder
23. september 2010 - 11:37 #4
Det ser du til at virke efter hensigten...

Den godtager jeg sgu...

Smider du lige et svar?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
23. september 2010 - 11:49 #5
Ja men glædeligt at det virker for dig :o)

Du kan bare selv tage de points...

Jeg går ikke efter points. Jeg går efter at hjælpe folk.
Det er lige som om jeg også lærer lidt ekstra hver gang jeg hjælper andrer og det betyder mere for mig end de points.

Er faktisk modstander af point systemet...
Synes folk skal hjælpe hinanden fordi de har lyst og ikke fordi de får en "betaling" for det...

Så behold du de points, det kan være du får brug for dem senere.
Avatar billede djthomas Nybegynder
23. september 2010 - 21:08 #6
Enig i din pointe med point systemet.

Så vil jeg i stedet bruge et ord som er alt for lidt brugt i det danske sprog, som jeg håber er mere værd end point: TAK FOR HJÆLPEN!

:-D

Jeg lukker og slukker denne tråd
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
23. september 2010 - 21:18 #7
he he ja men det var så lidt da. Og helt enig. Det bliver for lidt brugt over alt i det danske sprog :o/

Som sagt glæder det mig jeg kunne hjælpe dig og faktisk blev vi begge to klogere for jeg har heller aldrig prøvet det før som du har gang i der, men nu ved jeg til hvis jeg en gang skal bruge det hvordan det skal gøres :o)