Avatar billede Mikael84 Nybegynder
20. september 2010 - 18:31 Der er 2 kommentarer

Ingen internet på den ene af mine computere - Hjælp

Hejsa.

Er i øjeblikket ved at renovere hus. Igår var vi så uheldige at trække lidt for hårdt i telefon ledningen så ledningen gik i stykker (var kun "lappet" sammen med tape af forrige ejer). Det betød at internettet selvfølgelig døde.

Jeg fik lappet ledningen og der kom igen liv i routeren/internettet.

Inden uheldet havde jeg uden problemer 2 computere tilkoblet internettet via router -> switch -> pc. Efter ulykken kan jeg kun få én af maskinerne på. Jeg havde ikke pillet ved netværkskabler/router/switch i mellemtiden.

Jeg har efterfølgene prøvet at bytte om på netværkskablerne for at se om det gjorde en forskel, jeg har haft slukket og tændt både router og switch, samt restartet routeren. Men det er stadig kun den ene der kan komme på.

Jeg har taget netværkskablet til den maskine der ikke kan komme på og sat den over i vores bærbare computer. Denne kan sagtens komme på nettet, så jeg går ikke ud fra at problemet stammer fra router/switch/kabler?

Kan min ene computer have fået en forkert opsætning, uden at jeg selv har været inde og "pille"? Jeg har ikke meget forstand på computer, men er meget afhængig af at de begge virker og kan kommet på nettet.

Håber der sidder et par stykker som kan give et godt råd eller 2.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. september 2010 - 18:36 #1
http://www.eksperten.dk/spm/919200

Husk, dobbeltspørgsmål er ikke tilladt ifølge Ekspertens regler: http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede Mikael84 Nybegynder
20. september 2010 - 19:11 #2
Ja, det kan jeg tænke mig. Ville bare ønske jeg kunne ændre pointgivningen så jeg kunne give mere på mit "gamle" indlæg, så havde jeg ikke behøvet at lave en ny.

Er lidt stresset, står og skal bruge internettet i morgen på den computer det ikke virker. Kan intet finde på nettet om lige mit problem. Jeg har forsøgt 1000 ting, så som at sammenligne de 2 opsætninger på de 2 computere. Computerne er fuldstændig ens, og det samme er opsætningen tilsyneladene.