Avatar billede Simon_Ortmann Nybegynder
18. september 2010 - 11:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

External monitor/projektor virker ikke under win 7

Hej

Jeg har installeret windows 7 for nylig, og havde ikke problemer med min eksterne monitor der fungerede fint.
I går skulle jeg præsentere med en ekstern projektor. Bruger jeg det sædvanlige fn-f7 for at skifte dukker der en lille pop-up nederst til højre på skærmen. Vælger jeg 'connect to a projector' får jeg valget mellem kun pc, kun projekt, begge og extended. Alt blev prøvet uden held.
Jeg præsenterede så fra en anden PC. Fint nok MEN

Da jeg kom hjem virkede min eksterne skærm ikke længere. Lige når kablet monteres lyser tænd/sluk knappen hvidt (som den plejer), men kort efter meddeler skørmen 'no signal'

En anden ekstern monitor viser det samme, og min egen eksterne monitor koblet til anden pc virker fint.

Control panel device og printere viser den eksterne monitor og hævder at der ikke er noget problem, og at alle drivere til skærm og grafikkort er opdaterede.

Jeg har igen prøvet alle valg af display kombinationer uden held. I display setup er den sat til 2 monitorer. Beder jeg om at de blever vis kommer der ' 1  2  ' med store bogstaver på PC'ens skærm

Det er ikke manglende kompatibilitet da de har virket sammen før, men PC'en er en bærbar HP Compac 6910p, og skærmen en Acer H233H

fn-f4 der tidligere skiftede giver fortsat en lille popup der står et par sekunder, men som man ikke kan klikke på

any good ideas???

mvh

Simon Ortmann
18. september 2010 - 13:07 #1
[WindowsTasten]  [P] ?
Avatar billede Simon_Ortmann Nybegynder
18. september 2010 - 14:02 #2
Næ desværre. Det er det samme som at vælge 'connect to projector'. og jeg har testet alle 4 muligheder der er
Avatar billede Simon_Ortmann Nybegynder
20. oktober 2010 - 13:01 #3
Problemet viste sig at være et defekt bundkort! Det er nu løst med et nyt bundkort

mvh

Simon Ortmann