Avatar billede t_peters Nybegynder
24. juli 2001 - 18:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ghost og Bootdiskette til WinNT 4 Server

Er der nogen som har \"opskriften\" på hvordan man laver en bootdiskette til en W95/98 PC.
Jeg forestiller mig at bootdisken loader netkortdriverne og kobler på NT Serveren, hvor jeg skal ligge/hente mine Image filer.
Mit netkort er Realtek 8139 10/100
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2001 - 18:39 #1
mener da ghost(Den nye, 2001) kan lave en bootdisk med netadgang på
Avatar billede t_peters Nybegynder
24. juli 2001 - 18:43 #2
Ja - Ghost 2001 - jeg ved godt man kan lave en TCP/ Peer to Peer adgang - men det kræver at du downer serveren og starter i DOS.
Avatar billede snowball Novice
24. juli 2001 - 19:16 #3
t_peters: Serveren skal da ikke køre i DOS. Ghost imaget skal da bare ligget et sted på serveren som er delt så klient kan connecte til det !

Snowball
Avatar billede t_peters Nybegynder
24. juli 2001 - 19:46 #4
snowball: Ja vi er helt enige - ikke DOS - men problemet ligger jo netop i at connecte til serveren (via en Bootdisk) for at lave Ghost imaget / og evt. senere hente det fra serveren hvis W98 PC skab gen-etableres.
Avatar billede snowball Novice
24. juli 2001 - 19:49 #5
Hvilken version af Ghost har du !?

Snowball
Avatar billede t_peters Nybegynder
24. juli 2001 - 19:53 #6
t_peters: Ghost 2001
Avatar billede snowball Novice
24. juli 2001 - 19:55 #7
OK! Så kan du jo nemt gøre som space foreslog !

Hvorfor svarer du egentlig hver gang du skriver noget ?

Snowball
Avatar billede t_peters Nybegynder
24. juli 2001 - 20:01 #8
Nej - så har du ikke selv afprøvet det ! I Ghost 2001 laver man godt nok en Bootdisk - så langt så godt. Men selve måden den kommunikerer med TCP/Peer to Peer er ved at man vælger en PC til slave og en anden til master.Her kan du så se partitionerne på masteren fra slaven. Slave/master funktionen kræver boot fra diskette -Ghost kører (som bekendt) under DOS.
Avatar billede snowball Novice
24. juli 2001 - 20:06 #9
Der ta\'r du fejl ! Jeg HAR nemlig prøvet det! ;)

Men jeg kan ikke lige se hvad problemet er. Du laver en diskette til clienten -> booter på den -> forbinder dig til serveren (som stadig kører i Windows) og henter dit image !?

Snowball
Avatar billede t_peters Nybegynder
24. juli 2001 - 20:11 #10
Jeg har lavet disketten - og når jeg boote med disketten kommer jeg automatisk ind i Ghost. Men her har jeg ingen muligheder for at se serveren idet jeg hverken har aktiveret net use eller login username/password ! Det er her jeg har problemet -
Avatar billede jasber Nybegynder
25. juli 2001 - 00:16 #11
Du kan finde en boot disk på http://www.bootdisk.com - Ellers vil jeg gerne hjælpe dig med at lave en der kan boote TCP/IP, med eller uden DHCP support.
Avatar billede t_peters Nybegynder
25. juli 2001 - 20:26 #12
Jasper - ja det ville være fint
gerne uden DHCP support
min mail adr:
t_peters@post6.tele.dk
Avatar billede jasber Nybegynder
26. juli 2001 - 16:15 #13
t_peters>> Har du en IP adress du vil boote med, et domain/workgroup navn, samt en user account (name+ password).

Skal der mappes nogen drev?
Avatar billede jasber Nybegynder
28. juli 2001 - 02:01 #14
t_peters>> Er du der? Jeg har disketten klar, men mangler lige de sidste informationer fra dig (se ovenstående)

PS. du behøver ikke oplyse password (my bad).
Avatar billede t_peters Nybegynder
28. juli 2001 - 12:42 #15
Hej jasber - så er jeg her igen

domain= server
workgroup= server
username= Torben
passw= blank

map:
net use f: \\\\ntserver\\data /yes