Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. september 2010 - 14:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kode: 80070643 ved opdatering af Windows Vista

Hej Eksperter

Sidder og er ved at udbedre en fejl på en PC, som jeg er ved at fikse, men kan del'me ikke få noget til at virke.

Problemet er, at når Windows Update kører, finder den to vigtige opdateringer (KB981793 & KB982519). Disse kan ikke hentes. Har prøvet af afinstallere Avast Antivirus og har forsøgt mig med Microsofts hjælpeguide til dette problem, men virker helle ikke. Nogen som kan hjælpe herinde?
Avatar billede Vandreren Novice
12. september 2010 - 15:33 #1
Prøv at hente og installere dem manuelt.

Her er den ene:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=41988289-8fa9-4d3d-a959-d3e64ccc6071

Du kan nemt finde den anden vha google. :)
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. september 2010 - 16:07 #2
Har prøvet, men melder stadigvæk at opdateringen mislykkedes, desværre. Men ellers tak for tippen :D
Avatar billede Vandreren Novice
12. september 2010 - 16:52 #3
Melder Logbogen (eventvwr) noget om installationsfejlen?
Avatar billede Vandreren Novice
12. september 2010 - 16:56 #4
Det kan også skyldes en forældet version af Windows Installer. Tjeck at du har den nyeste version til Vista (vist nok 4.5).
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. september 2010 - 17:10 #5
#Vandreren

Jeg har været inde og kigge, og den melder godt nok fejl som følgende...

(( Windows-opdateringen "Opdatering til Windows (KB981793)" kunne ikke installeres, da der opstod en fejl: 2147944003 "Der opstod en alvorlig fejl under installationen." (Kommandolinje: ""C:\\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\2EAGXH9I\Windows6.0-KB981793-x86[1].msu"  ")))

Ved ikke om dette siger noget om problemer. Har kørt CCleaner også for en sikkerheds skyld, men hjalp ikke.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. september 2010 - 17:13 #6
Har også forsøgt at hente Version 4.5 af Windows Installer, men den skriver at opdateringen ikke er relevant for mit system, så den er nok opdatere.
Avatar billede Vandreren Novice
12. september 2010 - 19:45 #7
Det logindlæg siger jo ikke andet end at der opstod en fejl. Prøv at se, om der ikke er andre indlæg fra ca. samme tidspunkt, som kan uddybe årsagen.

Hvis det ikke er tilfældet, så mener jeg at installationspakken til en sikkerhedsrettelse plejer at oprette sin egen log. Den må hedde noget i retning af KB981793.LOG og plejer at ligge i Windows-mappen, men kan også være i en undermappe, fx. i SoftwareDistribution. Du kan prøve at søge efter filer med navnet 981793.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. september 2010 - 23:38 #8
Kan ikke finde noget på den.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
13. september 2010 - 19:36 #9
Nå, nu har jeg købt Windows 7 til den i stedet for. Men takker for hjælpen anyways!