Avatar billede freddiebaby Nybegynder
11. september 2010 - 20:24 Der er 4 kommentarer

8-10 TB HD Plads

Hej eksperter!

Jeg søger en smart og forholdsvis økonomisk løsning til ca. 10 TB til privat brug.

Jeg har kigget på harddisk kabinetter hvor flere interne harddiske kan tilsluttes, og man derfor ikke behøver købe dyre eksterne harddiske.

Nogle idéer?

Venligst
Frederik
11. september 2010 - 22:51 #1
...ca. 10 TB til privat brug... ???
Hvad skal du bruge alt den plads til ???

---

PS: Point ude: 460 http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/freddiebaby - du bør lige følge op her ?
Avatar billede aners Nybegynder
11. september 2010 - 23:25 #2
freddiebaby: Kig efter et NAS, sørg for at lave raid over diskene.

QNAPs 800-serie kan anbefales, både hvad performance og kvalitet angår: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=146

Selvom der er blæsere i, er den en god idé at placere storage-udstyr i kølet miljø.

karise_larry: 10TB er ikke alverden i dag, slet ikke for folk som arbejder med videoredigering.
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2010 - 23:59 #3
Enten et system baseret på atom + en fornuftig raidcontroller (f.eks adaptec) og freenas som OS eller en +=5bay NAS.

Synology DS 1010+ kan anbefales, sidder selv med forgængeren DS 509+ og kan ikke andet end sige at deres produkter holder hele vejen. Har kørt uden problemer 24/7 i et år nu. 1010+eren giver dertil et gevaldigt ydelsesboost i forhold til min, så sidder selv og overvejer en opgradering til den.
De har et enormt community samt meget regelmæssige opdateringer af firmware (de er lige en anelse foran QNAP hvad gælder muligheder gennem firmware, QNAP er dog lidt foran Synology hvad gælder mængden af forskellige enheder på markdet).
Kig evt. på reviews af begge.

#1 Udvider også selv til 10tb inden for kort tid.
Plads kan man aldrig få for meget af og behovet vil altid stige løbende. Nogle foretrækker at være på forkant med det istedet for at skulle panik-indkøbe storage.
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
14. september 2010 - 19:11 #4
Tak for svaret chalde og aners. I deler point.

Ved endnu ikke hvilket produkt jeg køber, men I har peget mig i den rigtige retning.

/Frederik